תחקיר מיוחד

כך מתמודדת העיר החרדית אלעד עם מגיפת הקורונה; צפו

מגיפת הקורונה מכה בציבור החרדי, ובעקבותיה, אנו חווים מסע שיסוי והסתה, ללא רחם; 'כיכר השבת' יצא לסיור מיוחד בעיר החרדית אלעד ובדק לעומק, כיצד העיר מתמודדת עם המגיפה הקשה? (בארץ)

העיר אלעד עם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש (צילום: הלל רוזנברג • עריכה: כיכר השבת)

מגפת הקורונה מכה ללא רחם בציבור החרדי. בלב החדשות, נמצאות הערים החרדיות, שם מתרכזים המוני חולים, במצבים שונים, בהם גם נשים בהריון - שמאושפזות במצב אנוש.

כתבי 'כיכר השבת', חנני ברייטקופף ואיציק אוחנה, יצאו לבדוק מה קורה בעיר אלעד, עיר חרדית קלאסית, שם, רוב מוחלט של העיר נמנים על בני המגזר החרדי.

בעיר אלעד ניתן למצוא מיקרו-קוסמוס של כלל האוכלוסייה החרדית, על עדותיה, קהילותיה וגווניה, ולבחון איך עיר חרדית מתמודדת עם נגיף הקורונה, החולים, המבודדים ושמירת ההנחיות.

כשהגענו לעיר בשבוע שעבר, רמת התחלואה הייתה יחסית גבוהה, אך על פי הנתונים הנכונים להיום (שלישי), נרשמה ירידה ניכרת ברמת התחלואה, לצד ירידה של 50 אחוזים במספרי הפרת ההנחיות וירידה של כחמישים אחוזים בבניינים, שבהם יש לפחות בשני בתי אב חולי קורונה.

כדי להבין את התמונה טוב יותר, עשינו סיור מקיף בעיר. התחלנו במשל"ט, החולש על כל העיר ויודע בכל רגע נתון מה קורה עם החולים; האם מישהו צריך נייד כשר, האם למשפחה פלונית הגיע האוכל החם שנשלח אליה, וכן צפינו בעניין בדיסק און-קי מלא בסרטים כשרים, המחולק למשפחות המבודדות.

בחלק הארי של הסיור, ליווינו ושוחחנו עם ראש העיר ישראל פרוש, שידוע כאחד המרואיינים המרתקים שיש, שלא בורח משאלות, ואף נחשב לכוכב תקשורת בכלי התקשורת הכלליים.

ראינו את ראש העיר מנהל את התדרוך היומי שלו עם כלל הגורמים האחראיים; החל ממנהל המשל"ט וכלה במפקדי פיקוד העורף.

ראש העיר אף התראיין באריכות ולא פחד משאלות קשות (ריאיון שיעלה בנפרד), אלא אדרבה - שש אלי קרב ברגע שנגענו בנקודות רגישות, לא היו לו בעיות לפרגן לשר השיכון יעקב ליצמן - למרות המתיחות הפנימית ב'אגודת ישראל', או לזעום על עיתונאים מקרב מחננו - על הוצאת דיבתנו רעה.

מנגד, ראש העיר הסביר את הקשיים האמיתיים בחברה החרדית, החל מהמשפחות ברוכות הילדים וכלה בתופעת נוער השוליים המתעצמת, ויש לו גם הסבר מיוחד - למה הציבור החרדי ייצא מחוזק מהקורונה.

כמובן, שאין דבר יותר יפה מעשייה חברתית ברוכה. בעיר אלעד, את הנוער הבעייתי, מעסיקים בלדאוג למשפחות החולות או המבודדות, כאשר על הניהול נמצא ישראל הרשלר.

בנוגע לאכיפת הפרת ההנחיות בעיר, ראינו ושמענו כי מפקד משטרת אלעד אלי יעקב ומנהל השיטור העירוני איציק אדרי וצוות שוטרים מיוחד הפועל 24 שעות לאכוף הפרת בידודים, פתיחת בתי עסק ומוסדות חינוך.

וכך שלב אחרי שלב, תוכלו לראות איך העיר החרדית מצליחה להילחם בנגיף הקורונה, ולמרות רעשי הרקע מסביב, בסופו של דבר, מתברר כי הציבור החרדי שומר יותר מכל על עצמו - בדרכים שלו.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר