'לפי ה'הלכה''

רע"מ מסכימה ל'רק לא ביבי', אך מציבה תנאים

הפיצול ברשימה המשותפת לקראת הבחירות, נראה קרוב מתמיד: סיעת רע"מ, שקיימה קשר קרוב עם נתניהו, הציבה לסיעות העמיתות שני תנאים להליכה יחדיו, בהם התחייבות ל'שריעה' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בכירי המשותפת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברי רע"מ, אחת הסיעות המרכיבות את 'הרשימה המשותפת', זו שעד כה קיימה מגעים הדוקים עם ראש הממשלה נתניהו, צפויה להסכים במו"מ הפנימי לתנאי של 'רק לא ביבי', אך מנגד תתעקש על שני מהלכים משמעותיים.

כתב 'חדשות 12' עמית סגל חושף, כי בתמורה ליישור הקו נגד נתניהו עם הסיעות חד"ש, בל"ד ותע"ל, תדרוש רע"מ האסלאמית כי 'המשותפת' בכללותה תצהיר כי תכבד את ה'שריעה' (ההלכה האסלאמית), גם באופן ההצבעות בכנסת.

תנאי נוסף של רע"מ, הוא כי שאר הסיעות יתחייבו בפומבי במי כן לתמוך כמועמדן לראשות הממשלה הבאה, ולא יסתפקו בססה של רק לא נתניהו.

"אנחנו רוצים שמצביעי המשותפת לא יעמדו בפני תיבת פנדורה, אלא יידעו בדיוק מה יקבלו מאתנו", אמרו בכירים ברע"מ לפרשן הפוליטי.

לדבריהם, "המטרה היחידה העומדת מול עינינו היא העצמת הכוח הפוליטי של המצביע הערבי והבאתו לידי ביטוי - לטובתו ולהשגת זכויותיו. אין לנו כל מטרות אחרות".

נתניהו בפגישת זום עם ראשי רשויות ערביות (צילום: לע"מ)


"כל תגובה פופליסטית של מפלגה שלא קשורה לנושא, תיענה בתגובה פופליסטית", הוסיפו ברע"מ ואיימו, כשהם צופים שעמיתיהם בהנהגת עודה וטיבי יתחמקו ממענה ברור.

על הפרק, כידוע, האפשרות לפיצול הרשימה המשותפת, תוך ריצת רע"מ בראשות מנסור עבאס בנפרד, כמו גם עליית כוחו של הליכוד ברחוב הערבי, מאז נתניהו החל למקד את מאמציו בנושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר