קורה הלילה

הילולת 'רבי יצחק הגדול' ו'סגולת העראק'

מידי שנה משתתפים אלפים בהילולת רבי יצחק אבוחצירא במרוקו, שאינה נערכת השנה כרגיל בשל הקורונה • זו הסגולה המיוחדת לרכישת עראק - מראש, לכבוד הילולת הצדיק (חרדי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ההילולה, לפני שנתיים (צילום: יהודה כהן)

אלפי בני אדם עולים מידי שנה למרוקו, להשתתף בהילולה הגדולה בי"ד בשבט לכבוד האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זיע"א, 'רבי יצחק הגדול', הטמון בעיר טולאל.

האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא הוא בנו הרביעי והקטן של רבי יעקב אבוחצירא - ה'אביר יעקב' זיע"א, דודו של סידנא בבא סאלי זיע"א.

רבי יצחק, שנקרא על שמו על של האריז"ל, היה תלמיד חכם גדול והתגורר בעיר תאפיללת שבמרוקו. אחד הפיוטים המפורסמים שכתב הוא הפיוט "אעופה אשכונה".

בי"ד בשבט, בשנת תרע"ב, נהרג במהלך פשיטה של שודדים, בעת שעסק באיסוף כספים לישיבת "אביר יעקב".

אחד הסגולות המוכרות, אשר רבים עושים כן ורואים ישועות גדולות למעלה מדרך הטבע, הוא רכישת בקבוק עראק לכבוד ההילולה, כאשר על הבקבוק כותבים את הישועה לה הם זקוקים, ומטמינים את הבקבוק עד להילולה בשנה שלאחר מכן - ונושעים. לאחר הישועה, ביום ההילולה, פותחים את הבקבוק, ומברכים לכבוד הצדיק ומספרים את הישועה הגדולה.

על הבקבוק כותבים כך: "קניתי בקבוק זה לכבוד הצדיק רבי יצחק בן רבי יעקב דמן תולאל ובעזרת ה' כאשר אוושע (ומפרטים מה זקוקים לישועה) אפתח את הבקבוק בהילולת הצדיק בשנה הבאה".

רבים מעידים בסעודות ההילולה הנערכות הלילה בסעודות משפחתיות כי ראו ישועות גדולות במהלך השנה, ויחדיו שותים כוסית עראק מבקבוק הישועות לכבודו של האדמו"ר רבי יצחק זיע"א, שנפתח ביום ההילולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר