אירועי ליל שישי

סנ"צ אסי אהרוני: המשטרה לא נקמה בבני ברק

סגן ניצב אסי אהרוני התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לאירועים האלימים בשבוע האחרון בבני ברק והטענות כי המשטרה הגיעה לנקום בחפים מפשע ומכחיש • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

סגן ניצב אסי אהרוני, סגן דובר משטרת ישראל, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לאירועים האלימים בשבוע האחרון בבני ברק והטענות כי המשטרה הגיעה לנקום בחפים מפשע ומכחיש. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

אהרוני התייחס לפרעות בבני ברק: "בוא נדבר על זה ובוא נפרק ונשבור את המיתוס הזה של פעולת הנקם. מה שקרה ביום חמישי הוא אירוע קשה לכל הדעות. הגיעו שלשה שוטרים שהם בכלל בקרי רישוי עסקים שנמצאים ועובדים בבני ברק בימי שיגרה, עוברים בין בתי עסק, וכעת בתקופת הסגר של הקורונה הם עוברים בין אולמות אירועים כדי לבדוק שאין הפרת הנחיות".

לדבריו: "למקום האחרון שאליו הם הגיעו שפעל בניגוד להנחיות, הם הותקפו קשות, והנה אני ישבור מיתוס נוסף כאילו לא ידעו שמדובר בשוטרים וחשבו שמדובר ב'מוייסרים', זה כלל לא רלוונטי, אבל מעבר לכך אותם אנשים שתקפו את השוטר קראו לו בשמו משום שהם מכירים אותו, קראו לו בשמו ואז תקפו אותם תוך שהם מבצעים בהם כמעט לינץ'".

מסכים שמדובר באירוע קשה, אבל מדוע כל תושבי בני ברק צריכים לסבול? מדוע אדם שיוצא מהסופר של 'יש' צריך לחטוף עם אלות ברגליים?

"נדבר על זה, אבל אני סיפרתי את הסיפור המלא במסגרתו השוטרים יצאו בשן ועין. לאחר מכן אוגרים כוחות ומגיעים לאותה ישיבה שבה לומדים אלו שביצעו את הלינץ' כדי לבצע מעצרים, שם הם מגלים כי הישיבה ריקה ושכולם נמלטו.

"בעוד הכוחות מנסים לסגת לאחור הם הותקפו ע"י מאות באבנים, בקבוקים וברזלים, ולכן התגובה היא בהתאם. רימוני הלם הם חלק מהכלים שיש לנו לפיזור הפגנות, וכששוטרים נמצאים במצב של אלימות קשה נגדם הם מגיבים בהתאם".

אתם לוקחים אחריות על כך שגם אתם התנהגתם שלא כשורה?

"אני רוצה להבחין בין הדברים. הפעולה של הכניסה לצורך ביצוע מעצרים הייתה מוצדקת לגמרי, יחד עם זאת ראינו גם תמונות לא ראויות של שוטר שמאבד את זה באותו רגע ומכה מישהו שלא בסמכות, ובמקרים הללו אנחנו הראשונים שיודעים לטפל בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר