חילוקי דעות

הישיבה ננעלה: לא הושגו הסכמות להגדלת הקנסות למוסדות

בתום יום דיון מרתוני, וועדת החוקה של הכנסת, החליטה לנעול את הישיבה - ללא החלטות מעשיות, וזאת בשל חילוקי הדעות בין חברי הוועדה מכחול לבן והליכוד • צפו (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי זוהר נועל את הישיבה (צילום: דוברות הכנסת)

ישיבת המליאה שהייתה אמורה לדון בחוק להגדלת קנסות על מוסדות המפרות את הוראות הקורונה, ננעלה הערב (רביעי), לאחר שלא הושגו הסכמות בין הצדדים.

עוד קודם לכן, יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר נעל את ישיבת הוועדה ללא הסכמות על חוק הקנסות, ולכן החוק לא הגיע למליאה - כפי המתוכנן.

בתום יום דיונים מרתוני בו ניסתה וועדת החוקה להגיע להסכמות על החוק בנושאים השנויים במחלוקת של התראה לפני צו סגירה מינהלי למוסדות חינוך שיפרו את ההנחיות וכן על המספר המינימאלי של תלמידים במוסד חינוכי, למתן קנס מוגדל של מעל 5000 שקלים ועד 10,000 שקלים, ננעלה הישיבה ללא הסכמות

אכיפת הקורונה בנושאים אלו תימשך כמו עד היום כך שניתן להטיל קנסות בגובה של עד 5,000 שקלים, ולא ניתן להטיל צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך

היו"ר ח"כ יעקב אשר אמר לפני שנעל את הישיבה: "יש בקשות לנושא חדש של ח"כ אלכס קושניר על ההתראה לצו סגירה ואחת של כחול לבן- על כלל התיקונים בחוק".

עוד הוסיף אשר: "לאור דחיפות הנושא ניסינו להגיע להבנה על סעיפים שאינם אפילו ליבת החוק. אני מבין שלאחר ההתייעצויות הפשרה לא מקובלת אך השאלה אם אתם מוותרים על טענת נושא חדש וניגש להצבעות"

ח"כ איתן גינזבורג ענה לו: "אנחנו מאמינים שהחוק צריך לעבור כפי שהגישה הממשלה. נוסח החוק לא מקובל על חברי הוועדה של כחול לבן, הליכוד ויש עתיד. אנחנו רואים בו נושא חדש כי הוא מנוגד לנוסח הממשלתי והוא טומן בחובו דברים שאנחנו מתנגדים להם עקרונית".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) הגיב לדבריו: מצטרף לדבריו של גינזבורג שצריך ללכת לחוק המקורי. עם זאת אני בעד פשרה כדי שתגמרו את העניין שנוכל להתחיל לאכוף מחר בבוקר. הצעתך כפי שהוצגה בהתחלה והצעדים שעשית לקראת, משמעותיים. ירדת מ-90% ממנה. ההתעקשות שייתנו התראה אינה דרקונית אבל מהניסיון שלי בכנסת לא עושים ראה וקדש אלא מגיעים לפשרות ולכן אני קורא לכם ולכחול לבן להגיע לפשרה."

היו"ר ח"כ אשר השיב: "מתי העברת פעם הצעת חוק מקורית? לא תדרוש ממני דברים שאתה לא עושה".

לאחר דברים אלו נעל את הישיבה ואמר: "מאחר וקיבלנו תשובה ואין באפשרותי להגיע להצבעה אני נועל את הישיבה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר