הסכמי אברהם

ביידן משהה את מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות

כחלק מהסכם השלום בין האמירויות לישראל חתם ממשל טראמפ על מכירת 50 חמקנים למדינה הערבית וכעת החליט ממשל ביידן להשהות את המכירה, בנימוק של "בחינה" (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

גורמים במחלקת המדינה האמריקנית עדכנו הלילה כי הנשיא ג'ו ביידן החליט להקפיא את עסקת מכירת מטוסי הקרב החמקנים מסוג F-35 לאיחוד האמירויות.

העסקה בין ארה"ב לאמירויות נחתמה על ידי ממשל טראמפ כחלק מהסכמי אברהם, בהם נחתם הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות.

במחלקת המדינה הסבירו כי מדובר בחלק מ"בחינה שגרתית" שעושה הממשל החדש למכירות הנשק של הממשל הקודם, וכי גם עסקת הנשק עם סעודיה טרם יצאה לפועל מאותה סיבה.

"מחלקת המדינה מפסיקה זמנית את היישום של כמה העברות ומכירות של מערכות הגנה אמריקניות, על מנת לאפשר להנהגה הנכנסת הזדמנות לבחון אותן", נאמר בהודעה.

שגריר האמירויות בארצות הברית, יוסף אל-עוטייבה מסר בתגובה כי "איחוד האמירויות הערביות תעבוד באופן צמוד עם ממשל ביידן כדי לגבש מדיניות של שלום ויציבות במזרח התיכון".

"כפי שקרה בחילופי ממשל בעבר, איחוד האמירויות צפתה שיהיו שינויים במדיניות האמריקנית. רכישת החמקנים היא הרבה יותר מעסקת נשק. היא מאפשרת לשמור על הרתעה מול האיומים, ומחזקת את הבריתות שלנו לצד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ארצות הברית".

"איחוד האמירויות תמיד נלחמה לצד ארה"ב במסגרת הקואליציה האמריקנית, וכבר למדנו שהמפתח לתיאום צבאי הוא הדדיות. הכוחות הצבאיים של ארצות הברית והאמירויות יעילים יותר כשהם ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר