קריסת בתי החולים

"עלייה בחולים החרדים"; פרופסור דרור מבורך באולפן

הזינוק בתחלואה למרות הסגר; התמיכה בהארכת הסגר; הסכנה באירועים המוניים; המוטציה והנשים בהיריון המאושפזות קשה • פרופסור דרור מבורך, מנהלת מחלקת 'קורונה' ב'הדסה', בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג )

כבר שלושים שנה שפרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת 'קורונה' בבית החולים 'הדסה עין כרם', הפך לחלק ממערכת הבריאות הישראלית, הוא חווה את התקופות הקשות של מדינת ישראל מהפיגועים ועד המלחמות, אך מעולם הוא לא זוכר כזו תקופה קשה בבית החולים, כך הוא מספר בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון סיפר פרופסור מבורך: "אני רופא כבר שלושים שנה ואני יכול לומר לך שלא הייתה לנו אף פעם תקופה כזאת. היו לנו במשך השנים כמה מלחמות שאז נתקלנו בצוות חסר שיצא למילואים, אבל תקופה כזאת מעולם לא הייתה לנו, גם בתקופות שהיינו עם תפוסה של 200%, לא הייתה לנו תחלואה כל כך קשה ואנשים שמתים אצלנו במחלקה מידי יום".

אתה רואה עליה במספר החרדים שמאושפזים במצב קשה?

"כן. לפני חודשיים היו במחלקה שלי בעיקר חולים מהאוכלוסייה הערבית, ולאט לאט זה השתנה ואחוז החרדים עלה.

כרופא שמטפל בכל סוגי האנשים והאוכלוסיות, מה אתה אומר על התמונות שראינו של שוליים בציבור שמתכנסים עשרות אנשים בחתונות במקום סגור?

"אני אומר להם שזה פשע, ושבאירוע כזה יכולים למות אנשים. האנשים הללו לא רק שמסכנים את עצמם, אלא מסכנים גם את הסביבה. אנשים לא מבינים שהמחלה הזאת היא פגע רע שאי אפשר להתנהג אליה בשוויון, ואם מישהו עושה חתונה, ואני מבין את הצורך של לקיים חתונה ואורח חיים, שיעשה זאת בהשתתפות עשרה אנשים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר