בחירות 2021

בכיר ב'דגל': 'קיבלנו אישור עקרוני להתכונן לריצה עצמאית'

איש המספרים של 'דגל התורה, אברהם ובר, חושף כי גדולי ישראל אישרו עקרונית להתכונן לריצה עצמאית, מנתח את המספרים המציגים תמונת מצב אופטימית לליטאים, ומבהיר: "האיום - אמיתי" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חמשת הנציגים של 'דגל' (באדיבות המצלם)

מאבקי הכוחות בתוך 'אגודת ישראל', עלולים לגרום לכך שלראשונה מאז 1992, 'יהדות התורה' תרוץ בנפרד - 'דגל התורה' הליטאית לחוד ו'אגודת ישראל' החסידית לחוד. הבוקר (חמישי) בכיר 'דגל התורה' ונציגה בוועדת הבחירות המרכזית, אברהם ובר, אומר ל'כיכר השבת' כי הסיכויים לריצה עצמאית גבוהים במיוחד.

"האיום הזה הוא אמיתי", אומר ובר וחושף: "קיבלנו בימים האחרונים את האישור העקרוני מגדולי ישראל להתכונן למהלך". לדבריו, "אנחנו לא מעוניינים בכך, אבל אם 'אגודה' לא תתאושש מהצרות הפנימיות שלה, נרוץ לבד - ונביא מספר מנדטים מכובד".

על פי ניתוחי המספרים של ובר, מתוך 274,000 בוחרי 'יהדות התורה', 150,000 הם אנשי 'דגל התורה', ועוד 34,000 שלטענתו הצביעו כ"מתקרבים ל'דגל'". "בהערכת החסר הקיצונית ביותר, אנחנו עוברים את אחוז החסימה, ובהערכה אפשרית אנחנו יכולים להגיע לשישה מנדטים".

ובר מוסיף ומסביר כי "בגלל המחלוקת הקשה ב'אגודה', אנחנו חוששים שלא נביא יותר משישה ברשימה משותפת, אז הרבנים הבינו שלא יהיה הפסד גדול ליהדות החרדית. נעדיף נציגים שידאגו לכולם ולא לחסידויות מצומצמות".

אברהם ובר ב'אולפן כיכר'

אברהם ובר לא היה מוכן לומר בפירוש ש'דגל' תרוץ לבדה, אבל חזר ואמר כי "כאשר אין בכלל צד שני להתנהל מולו, לאיום לבד - יש כבר כביש סלול. אם הם לא יתעוררו ומהר, נפעל".

קשה באמת לדמיין מצב ש'דגל התורה' תרוץ עצמאית, כפי שעשתה בירושלים ובריכוזים חרדיים נוספים, אבל ברור שאיומיה נועדו ללחוץ על 'אגודת ישראל' להסכים ל'דגל התורה' את שני הדברים שחשובים לה: המקום הראשון ברשימה, כדי להבטיח כניסת נציג ליטאי רביעי לכנסת ה-24, ושוועדת הכספים תישאר בידי חבר הכנסת משה גפני.

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' כי בצל המשבר ב'אגודה' ואיומי בכיר ב'דגל' על ריצה עצמאית בבחירות, נצפו הגאון רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא, ומשלחת מבכירי החסידות, כשהם עולים למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, ככל הנראה שם הם נועדו עם הנכד יענקי קנייבסקי.

בבעלזא בוחנים את האופציות העומדות לפניהם - החל משמירה על האחדות, בתמורה להכרה בהם ב'אגודה' והפסקת הזלזול - אולי בתיווך של 'דגל', ועד לריצה משותפת עם 'דגל התורה', שעשויה להעניק לחסידות יותר ממה שתקבל מ'אגודה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר