"התנהלות מתירנית"

מדינות בעולם מאשימות את דובאי בהתפשטות הקורונה

אחרי חודשים של בילויים ראוותניים ללא מסכות או ריחוק חברתי, מדינות העולם, ובהן גם ישראל, מפנות אצבע מאשימה לעבר דובאי שפתחה את שעריה וגרמה להתפרצות מחודשת של קורונה בשטחן (בעולם)

חיה כהן | כיכר השבת |
התנהלות מתירנית. דובאי (צילום: shutterstock)

בחודש יולי האחרון איחוד האמירויות פתחה את שעריה למטרות עסקים ותיירות כיוון שלדבריהם המגפה בשטחה נמצאת תחת שליטה. תיירים רבים נהרו למדינה וביניהם גם אלפי ישראלים בעקבות נרמול היחסים בין המדינות.

האסון היה צפוי מראש. כמות גדולה של אנשים מכל מדינות העולם, מתחככים יחד בשטחים ציבוריים הכוללים גם מסיבות גדולות ללא מסכות או שמירה על ריחוק חברתי ואז חוזרים למדינות המוצא שלהם? הרי זה מנוגד בתכלית לאורח החיים שעלינו לשמור כדי לבלום את מגפת הקורונה.

כמעט כולנו מכירים באופן אישי לפחות אדם אחד שטס לדובאי. זרימת התיירים למקום התגברה לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה ובמקביל, בשבועיים האחרונים סופרים באיחוד האמירויות שיאים מדאיגים של נדבקים חדשים. מתוך 3.3 מיליון תושבים, נדבקו בדובאי כ-300 אלף בני אדם.

ההתנהלות המתירנית מעודדת את המוטציות

תוצאות הביקור בדובאי לא אחרו לבוא ואזרחים רבים ששבו למדינותיהם התגלו כחיוביים לנגיף ותרמו להתפשטות מחודשת של הקורונה. בישראל לבדה כ-900 ישראלים נדבקו בקורונה בדובאי וגרמו להדבקה של 4,000 ישראלים נוספים כששבו לארץ, אך רק בסוף דצמבר 2020 הורתה ישראל על חובת בידוד לכל השבים מדובאי ולאחרונה הבריטים אף ביטלו את הטיסות הישירות לדובאי.

בעקבות עליית התחלואה בדובאי, מדינות בעולם ובהן ישראל, בריטניה, דנמרק והפיליפינים, מפנות אצבע מאשימה כלפי ההתנהלות המתירנית של דובאי בזמן המגפה. החשש העיקרי של המדינות הוא מהמוטציות, ובעיקר מהמוטציה הדרום-אפריקאית, שתושביהן מייבאים איתם בחזרה מדובאי, מה שעלול לגרום לגלי תחלואה נוספים ואף קשים יותר.

בתגובה להאשמות, משרד התקשורת הממשלתי של דובאי הגיב כי הממלכה עושה את כל המאמצים להשתלט על המגפה, אך לא סיפק נתונים לגבי מצב מערכת הבריאות ובתי החולים במדינה. עם זאת הלחצים העולמיים עשו את שלהם ודובאי פיטרה ללא נימוק את ראש שירותי הבריאות שלה. בנוסף, דובאי אסרה על קיום הופעות במקומות בילוי והורתה לחדרי הכושר לשמור על רווח גדול יותר בין המתקנים. כמו כן, כל הטסים מדובאי חייבים לעבור בדיקת קורונה בטרם הטיסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר