באמצעות חנופה

סוכן ק.ג.ב לשעבר: "טראמפ שימש כנכס רוסי"

ספר חדש שכתב העיתונאי קרייג אונגר, מסתמך על מרגל רוסי לשעבר שטוען כי הרוסים השתמשו בטראמפ כנכס רוסי במשך 40 שנה והם אלו שהכניסו לראשו את נושא הנשיאות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

עם צאתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהבית הלבן, יוצא ספר חדש שטוען כי טראמפ שימש כנכס רוסי כמשך 40 שנה כשהוא משמש כמי שמעביר את המסרים של מוסקבה, כך טוען יורי שווטס, מרגל לשעבר של הק.ג.ב בספר חדש שכתב העיתונאי קרייג אונגר תחת השם American Kompromat - "התפשרות אמריקאית".

הספר של אונגר עוסק ביחסים בין נשיא ארה"ב היוצא לבין רוסיה מאז המלחמה הקרה כשלטענתו של העיתונאי טראמפ הפך ליעד לגיוס של הרוסים כבר ב-1977 עם נישואיו לאיוונה זלינקובה הצ'כית, אימה של איוונקה.

ב-1987, כאשר הזוג ביקר ברוסיה, טוען אונגר בהסתמך על דבריו של שווטס כי הק.ג.ב אסף מידע רב על טראמפ ולטענתו הבין שקל לשלוט בו באמצעות חנופה. אונגר כותב בספרו שהרוסים הם אלו שהכניסו לראשונה לראשו של טראמפ שהוא צריך להיות נשיא ארה"ב ביום מן הימים.

לטענת אונגר, טראמפ שימש באותם ימים כשופר המסרים של מוסקבה, בתקופת הנשיא רייגן הביע טראמפ התנגדות קולנית לנאט"ו ששימשה כברית צבאית נגד הרוסים. "היו במוסקבה ממש מסיבות וחגיגות. עד אז אף מנהיג במערב לא התבטא בצורה כזאת. ברוסיה הבינו מאותו רגע שיש להם נכס, וכך היה. בחירת טראמפ לנשיאות הייתה סיום מושלם לאחד המבצעים המוצלחים ביותר של הק.ג.ב אי פעם", נכתב בספר.

בספר מוסבר, כי טראמפ לא היה במודע מרגל לטובת רוסיה, אלא רק הופעל בצורה מתוחכמת וערמומית באמצעות הרוסים שהשפיעו על דעותיו.

שווטס בן ה-67 הוצב בארה"ב כמרגל בשנות ה-80, במסווה של כתב סוכנות הידיעות הרוסית "טאס" בוושינגטון. ב-1993 הוא קיבל אזרחות אמריקנית. הוא חיבר מאז שבעה ספרים על תקופתו כמרגל, ומעניין להבין במידה והיה לו מידע כזה מדוע המתין עמו עד לצאתו של טראמפ מהבית הלבן.

כזכור, עד כה למרות החקירות הרבות וההשמצות נגדו, לא נמצאה כל הוכחה כי טראמפ נעזר ברוסים בצורה מודעת לקידום מועמדותו לנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר