כך נתפסו החשודים

פרצו לבתי כנסת בפתח תקווה ונעצרו בזכות תושבים; צפו

מידע שהתקבל בזמן על-ידי תושבים בשכונת הדר גנים בפתח תקווה הוביל לתפיסתם ומעצרם של שני חשודים בפריצה לבתי כנסת וגניבת כספים. מעצרו של אחד מהם, הוארך (אקטואליה)

מעצר אחד החשודים (צילום: ירון קדושים)

מידע שהתקבל בזמן על-ידי תושבים בשכונת הדר גנים בפתח תקווה הוביל לתפיסתם ומעצרם של שני חשודים בפריצה לבתי כנסת וגניבת כספים. מעצרו של אחד מהם, הוארך בבית המשפט.

בשבוע שעבר נפרצו שני בתי כנסת בעיר, "אבי עזרי" ו"ספרדי", בשכונת יוצאי חברון - הדר גנים. למחרת, הגיע התיעוד, ממצלמת האבטחה, של הפריצה.

ניסיון הפריצה לבית הכנסת (מצלמת אבטחה, ללא קרדיט)

פעיל הציבור ירון קדושים, מיהר לפרסם הודעה, בה נאמר: "אני מחפש בחור שהסתובב בשכונה לאחרונה . רזה, עם קביים בודד, כלומר, קב אחד מצד ימין. צולע על רגל שמאל. קפוצון. יש אצלי משהו ששייך לו. מי שרואה אותו שיתקשר אלי (לא הודעה!) בכל שעה".

למחרת, התקבל הזיהוי, כאשר שני חשודים ניסו לפרוץ למקווה השכונתי ולבית כנסת הבעש"ט. החל מעקב אחר החשודים, במקביל להזעקת המשטרה, וכך, בתוך זמן קצר - החשוד נעצר, יחד עם שותפו שנמלט.

"הבחור נעצר עכשיו. יחד עם שותף שנמלט ונתפס גם", עדכן קדושים, "תודה לכל מי שסייע והעביר אלי מידע למיקום של הנ"ל. תודה לא.ו. שהתקשר אלי ושמר על קשר עין יחד איתי עד שהשוטרים הגיעו בזריזות ,בפיקוד סגן מפקד התחנה ידידי רפ"ק יובל שביט. עבודה יפה ואיכותית!".

(צילום: ירון קדושים)

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספר ירון קדושים כי התפיסה היא "בעיקר בזכות הציבור שהעביר אלי מידע בזמן אמת, על מיקומים אפשריים שבו נראה החשוד". קדושים מספר כי "גבאי בתי כנסת יצרו איתי קשר לאורך השבועות האחרונים עם דיווח על חשוד שפרץ לבתי הכנסת שלהם. לאחר מכן הגיעה תמונה וסירטון מהפריצה בליל רביעי, בבתי הכנסת 'אבי עזרי' ו'ספרדי' בשכונת יוצאי חברון הדר גנים.

"מסיבות מובנות, הפצתי הודעה לציבור כביכול אני מחפש בחור בתיאור כך וכך כדי להחזיר לו משהו שלו שנמצא אצלי... והמידע הגיע עם זיהוי ודאי של החשוד. יצרנו איתו קשר עין, יחד עם בחור נוסף שהיה איתו, במהלך ניסיון פריצה למקווה השכונתי ולבית כנסת 'הבעש"ט'. שניהם נעולים בשל הקורונה.

"הם ניסו לברוח כי חשדו במעקב. התפצלנו והמשכנו בקשר עין איתם עם דיווח ל-100 ולשוטר הקהילתי איתן צעירי, עד להגעת ניידות המשטרה בזריזות יחד עם סגן מפקד התחנה ידידי רפ"ק יובל שביט. שני השותפים נעצרו. תודה לכל מי שסייע".

ביום שישי הובאו החשודים לדיון בביהמ"ש. חשוד אחד, בן 20 מפתח תקווה, שוחרר בתנאים מגבילים ואילו מעצרו של החשוד השני, תושב אלעד כבן 30, הוארך עד יום שלישי.

במהלך הדיון בביהמ"ש, טען נציג המשטרה באשר לחשוד בן 20 כי "בשלב זה יש לנו 3 אירועים שאותרו ומיוחסים לחשוד. מעבר לכך, החשוד גם מוסר שהיו הרבה יותר מקרים מזה" וציין כי הוא מוסר מקרים שבהם הוא התפרץ לבית כנסת.

(צילום: ירון קדושים)

אמו שהעידה בדיון, סיפרה: "בשבוע שעבר הבן שלי עבר ניתוח לייזר בעיניים. ביום שישי, היום (מועד הדיון) צריך להוציא לו את העדשות ולקבל המשך טיפול. כל השבוע, כמעט כל השבוע הוא היה בבית, לא יכל לפתוח את העיניים בכלל. הוא יצא, לא יודעים לאן. כל השבוע הוא לא יצא, אבל באחד הימים הוא ירד למטה, לא משהו מיוחד. הוא לא יכול להסתכל בכלל. הוא עם משקפיים. מגיל 3 הוא עם כדורים פסיכוטיים, הוא ילד עם צרכים מיוחדים. אם יהיה במעצר בית, נשמור עליו. היינו מעדיפים שייכנס למח' סגורה, כי בשבוע שעבר דיברתי עם פסיכיאטר שאמר לי תביאי אותו. הוא במצב ממש לא טוב".

פרקליטו, עו"ד איתמר צור, אמר בדיון כי "הבחור הזה, הנער הזה, נעצר כאשר מלבד אמרות שאמר, לגבי אירועים מסוימים, כאשר לגבי חלקם הוא היה בבית אחרי ניתוח ולא יכל לצאת, אין שום ראייה אחרת. הבנתי שיש בתיק צילומים של אחר, שזה לא הוא. אני חושב שיש פה מצב טראגי. אציג לבית המשפט את המסמכים הרפואיים שלו. אין פה חשד סביר, ואם יש זה ברמה נמוכה בלבד".

שופטת ביהמ"ש השלום בפתח תקווה, אשרית רוטקופף, כתבה בהחלטתה כי "לחשוד מיוחסות עבירות של התפרצות למקום תפילה, גניבה והיזק לרכוש במזיד. מעיון בחומר החקירה עולה, כי קיים חשד סביר למעורבותו של החשוד בעבירות המיוחסות לו", אך מאחר והיא סבורה כי החשוד יכול לשבש את החקירה ולא עלתה מסוכנות לגביו, הורתה על שחרורו של החשוד למעצר בית עד ליום שלישי, בתנאים.

באשר לחשוד השני, בן 30 מאלעד, טען פרקליטו עו"ד רן עמר בדיון כי "החשוד עוכב אתמול בעקבות כך שהיה חשד שהוא מעורב בביצוע עבירות של גניבת כספים מקופות צדקה בבתי כנסת. החשוד נחקר, הודה באופן מידי עוד לפני שהציגו לו סרטונים, בכל מה שמיוחס לו. מדובר בשלושה תיקי פ"א שבכל אחד מהם מיוחס לו שנכנס לבית הכנסת שלא כדין, בחלק מהמקרים גם נטל מקופות הצדקה כסף.

"לדבריו, מדובר בסכומים פעוטים, לדבריו מדובר בסכומים שהוא נטל על מנת לשרוד, דהיינו: על מנת לרכוש מזון. לדבריו, הוא דר רחוב, לעתים הוא מוצא עבודה ומתפרנס כדין ולעתים לא. כל הכניסות לבתי הכנסת בוצעו בשעות לילה מאוחרות, כאשר בית הכנסת ריק מאדם. מדובר לדבריו בעבירות שביצע בגפו, ולא ביחד עם אחר. הוא אמנם מכיר את האחר, אבל לדבריו האחר לא היה מעורב בעבירות הללו".

עוד הוא טען כי העבירות הללו לא מקיימות עילת מעצר, הן בשל ההיקף הנמוך, הן בשל חוסר התחכום, הן בשל כך שהן בוצעו בגפו. הוא ציין גם כי "מדובר בכספים שהיו בקופות צדקה ובית המשפט יודע מנסיון החיים, שלא משלשלים לקופות הצדקה הללו שטרות של מאות דולרים, אלא בעיקר מטבעות של שקלים ואולי עשרות שקלים. לכן, עילת מסוכנות לא קמה כאן".

בהחלטתה, כתבה השופטת כי "אמנם החשוד אינו יכול לשבש את פעולות החקירה הנדרשות, לסיום החקירה, ואולם עסקינן בצבר מקרים אשר מצביע על תעוזה ואין כל רלוונטיות לסכומים אשר נטל החשוד מקופות הצדקה. בנוסף, לא קיימת כל חלופה אפשרית בעניינו של החשוד, אשר הינו דר רחוב", ובעקבות כך הורתה על הארכת מעצרו עד ליום שלישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר