נשים בהיריון במצב קשה

ד"ר פיקאר לנשים בהיריון: אל תפחדו מהחיסון אלא מהנגיף

הזינוק במספר הנשים בהיריון שחלו בקורונה • הסכנה לאשה ולעובר • הסיבות לתחלואה בקרב נשים חרדיות • הקריאה לנשים להתחסן • ד"ר רחל פיקאר, מומחית למיילדות וגינקולוגיה, באולפן (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: הלל רוזנברג)

בשבועות האחרונים ישנה עליה חדה סמר הנשים הצעירות בהיריון שנדבקו בנגיף הקורונה ואושפזו במצב קשה מאוד. ד"ר רחל פיקאר, מומחית למיילדות וגינקולוגיה ורופאה בכירה בבית חולים הדסה עין כרם, התארחה לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' בכדי לדבר על המחלה והצורך להתחסן. צפו בריאיון המלא.

מה אנחנו יודעים היום, עד כמה הנגיף מכה בנשים בהריון, משהו שלא הכרנו בגל הראשון והשני של הנגיף?

"למעשה אנחנו יודעים שישנה תחלואה בקרב נשים בהריון עוד מהגל הראשון והשני, תחלואה שהסתיימה על פי רוב בצורה שאיננה קשה, אך כעת בגל השלישי אנחנו עדים לתחלואה קשה מאד בקרב נשים בהריון בעיקר בשליש השלישי להריונם שמגיעות עם תסמינים של קשיי נשימה שמתדרדרות מהר מאד להנשמה.

"אנחנו יודעים שבהריון מערכת החיסונית יורדת מאד, ולכן הווירוס חוגג, ובפרט כשיש פגיעה קשה בריאות. ההסבר לזה הוא בין היתר כמובן המוטציה הבריטית שהכתה הרבה במגזר החרדי, וגם החיים הצפופים של האוכלוסייה החרדית".

ד"ר רחל פיקאר בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

עד כמה הנגיף מסוכן לא רק לאישה אלא גם לעובר?

"אצל העובר הסכנה היא פחותה מאד. על פי המחקרים הרבה מאד עוברים שנחשפו לנגיף לא נפגעו כלל, ולכן אנחנו ממליצים לנשים בהריון לקחת את החיסון קודם כל בשבילן.

"מה שכן, ישנם נשים שנאלצות ללדת בשלבים מוקדמים מאד, בשל העובדה שהם נדבקו בנגיף, ואז ישנה לפעמים סכנה ממשית לעובר".

בנוגע לחיסונים, אמרו לנו בהתחלה שעל נשים בהריון לא להתחסן, וזאת בהמלצת ארגון הבריאות העולמי, ובימים האחרונים ההמלצה השתנתה. מה ההסבר?

"למעשה זה עניין של ניהול סיכונים, ולכן היות וברוב הזמן נשים בהריון צלחו את הנגיף בצורה קלה יחסית ההמלצה הייתה שלא יתחסנו. לאחר שהמצב השתנה, ההמלצה היא לחסן בעיקר את הנשים שנמצאות בהריון ובסיכון, דבר שמגביר את החשש לבריאותן".

מה את אומרת לנשים שחוששות להתחסן?

"קודם כל החיסון הנוכחי שונה בהרבה משאר החיסונים. בזריקה הזאת אנחנו איננו מזריקים את הווירוס, לא בצורה מוחלשת, ולא בשום צורה אחרת, אלא מזריקים חומר שמייצר נוגדנים, ולאחר הפעולה, הוא מסתלק מהגוף, ולכן הפחד שלנו הוא לא מהחיסון אלא מהמחלה עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר