הפגישה בוטלה, ההסתה נמשכת

ברגע האחרון: בוטל ביקור הפרויקטור אצל הגר"ח קנייבסקי

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה, היה אמור להגיע לביקור אצל מרן הגר"ח קנייבסקי כדי לשמוע את עמדת הרב - אך ברגע האחרון, הודיע על ביטולה; וההסתה נגד החרדים? נמשכת • כל הפרטים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי ופרופ' נחמן אש (צילום: שוקי לרר, דוד כהן - פלאש 90)

הציבור החרדי נמצא בעין הסערה - כמעט מאז פרצה הקורונה לחיינו, וביתר שאת מאז החל הגל השלישי של המגיפה יחד עם התפרצות המוטציה הבריטית. אך האם יש רצון במשרד הבריאות או בקרב מקבלי ההחלטות לשמוע באמת את דעתו של הציבור החרדי ומנהיגיו? כנראה שלא.

עיקר ההשמצות היו כנגד החסידויות לאור האירועים שערכו, אך את חיצי הרעל הרבים ספג בעיקר הבית ברחוב רשב"ם, ביתו של מרן שר התורה הגאון רבי קנייבסקי, שלפחות לגבי חלק מהוראותיו של שר התורה בעניין חשיבות לימוד התורה, הועלו טענות כאלה ואחרות.

אלא שמהסיפור הבא שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי דווקא מי שהיה אמור להגיע אל הבית, כדי להשמיע את עמדת משרד הבריאות ולשמוע את עמדת הרב - ואולי בכך להנמיך מעט את להבות ההסתה, בחר ברגע האחרון שלא לעשות כן, למרות הפגישה שנקבעה.

מהמידע שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי לפני קרוב לשבועיים, נקבע ביקור של פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בה הוא היה צפוי לשמוע מכלי ראשון, מה עמדת הגר"ח, כמו גם להשמיע את עמדת משרד הבריאות.

המתווך מצד הציבור החרדי, היה איש פיקוד העורף הרב דב פוברסקי, שהיה צפוי להשתתף בפגישה יחד עם מפקד מחוז מרכז של פיקוד העורף, וזאת בניסיון ולהנמיך את להבות השנאה ולהגיע להבנות.

פוברסקי שוחח עם בית הגר"ח, שם אישרו באופן מיידי את הפגישה הבלתי אמצעית, והמפקד, תיאם מול פרויקטור הקורונה שאישר אף הוא את הפגישה.

הכל כבר היה מוכן לפגישה החשובה, אלא שברגע האחרון, החליט פרופ' אש לבטל את הפגישה והודיע כי לא יגיע. "הוא כנראה קיבל רגליים קרות", מתאר אחד המעורבים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

הסיבה הרשמית לביטול הייתה, "אילוצי לו"ז דחופים יותר", אלא שלדברי אותו גורם, "כאן נשאלת השאלה, האם יש באמת רצון מצד משרד הבריאות ו'מגן ישראל', להנמיך את הלהבות נגד הציבור החרדי, או שיותר נוח להם, שהחרדים יישארו בראש הכותרות השליליות וישאו על גבם את הביקורת וההסתה, בעוד אנשי משרד הבריאות יישארו נקיים.

"צריך להבין, הייתה פה הזדמנות נדירה לשמוע מכלי ראשון מה חושב מרן הגר"ח קנייבסקי ולהפריך כל מני דברים שהכניסו בפיו או שפורסמו בשמו, למרות שלא אמר אותם, הן בנושאי פתיחת המוסדות והן בצורך לשמור על ההנחיות, אך היה מי שבחר שלא לעשות כן, ובכך שמר על השנאה לציבור החרדי בכלי התקשורת".

מ'מגן ישראל' נמסר בתגובה: "פגישה כפי שציינת לא תואמה, ולכן גם לא בוטלה. הפרויקטור נשאל על ידי גורם שלישי אם יוכל להצטרף לפגישה אצל הרב בכדי לעודד חיסון בקרב נשים הרות. הפרויקטור נתן את הסכמתו לכך, אך לא נקבע מועד מוסכם".

"יודגש, כי מרגע כניסתו לתפקיד, נפגש פרופ' אש עם נציגי הציבור החרדי, לרבות עם נכדו של הרב קנייבסקי, וימשיך לעשות כן, וכי אין בידיו מניעה להיפגש עם הרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר