ברגע האחרון

לאחר הדיון הסוער: הסגר המלא הוארך עד יום שישי בבוקר

לאחר דיון סוער ועימות בלתי נגמר, בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, החליטה הממשלה, ברגע האחרון, להאריך את הסגר המלא בחמישה ימים נוספים - עד יום שישי בבוקר (ארץ)

מחסום בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר דיון סוער ועימות בלתי נגמר, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות ליו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, החליטה הממשלה, ברגע האחרון, להאריך את הסגר המלא בחמישה ימים נוספים, עד יום שישי בשעה 7 בבוקר.

נתניהו מצדו דרש לאמץ את עמדת משרד הבריאות ולהאריך את הסגר עד יום ראשון הבא, אך גנץ דרש לקצר את הסגר ולהאריך אותו רק עד יום חמישי. בסופו של דבר, כאמור, הושגה הפשרה והסגר הוארך עד יום שישי.

ההחלטה התקבלה בממשלה פה אחד ואושרה בחצות הלילה, עם פקיעת תוקף התקנות של הסגר השלישי, שנקבעו עד ליום ראשון בחצות.

ביום רביעי צפויה הממשלה להתכנס שוב כדי לדון האם יש צורך להאריך את הסגר וכן לקבל החלטות על אסטרטגיית היציאה מהסגר הנוכחי.

בנוסף אישרה הממשלה את הארכת סגירת הכניסה לישראל והיציאה ממנה, בשבוע נוסף - עד ליום ראשון הבא, 7.2.21 בחצות, וזאת למעט חריגים.

כמו כן, אישרה הממשלה הקמת ועדה לאישור בקשות להגעה לישראל זאת מסיבות הומניטריות ומסיבות מיוחדות (ועדת חריגים), בתקופה בה מתקיימות הגבלות כניסה לישראל. בראש הוועדה יעמוד השר יובל שטייניץ (או מי מטעמו). הוועדה תורכב מנציגי משרדי הפנים, החוץ, הבריאות, התחבורה, התפוצות והעלייה והקליטה.

בנוסף, השבים לארץ מכל מדינות העולם - יחויבו בבידוד במלוניות מטעם המדינה, החל מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21. בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב"ג.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בדיון בממשלה כי יש האטה בירידת קצת התחלואה ומקדם ההדבקה קרוב ל-1. הוא הוסיף וטען כי הסגר משפיע ומאזן את התגברות התחלואה.

פרופ' אש אמר עוד כי למרות קצב החיסונים הגבוה, מספר החולים קשה עדיין לא יורד, כאשר החולים הופכים ליותר צעירים. הוא הסביר כי המוטציה הבריטית בשילוב החורף, מקשים ליצור תחזית מדויקת וטען כי הסגר צריך להסתיים רק כאשר תהיה מגמה ברורה דיה כי מספר החולים הקשים וכן העומס בבתי החולים - בירידה.

במהלך ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "אנחנו במירוץ נגד המוות". שר הביטחון בני גנץ ביקש לדבר על השפעת הסגר על תוחלת החייםף ולשם כך הזמין מומחים, אך נתניהו דחה את בקשתו.

גנץ אמר כי "הגרף שלא מוצג הוא המחיר של הסגר לגילאים האחרים" ונתניהו השיב לו כי "מעט צעירים נפטרים יחסית. באיכות החיים יש מחיר לכולם, אני לא מדבר על איכות החיים". גנץ הוסיף ואמר: "גם אני מדבר על חיים. יש מחקרים שלמים שמראים שלסגר יש מחיר בתוחלת חיים". נתניהו: "אנחנו לא יודעים אם זה בתוחלת חיים". בסופו של דב אמר נתניהו כי הוא יתן לו להציג זאת, בישיבת ההמשך.

בהמשך הדיון אמר גנץ כי "אנחנו חלוקים על על המשך הסגר", ונתניהו שהבין כי הוויכוח הוא על הזמן, הפציר בשרים לתמוך בהארכת הסגר בשבוע: "אנחנו יכולים להציל חיים, זה הדבר המינימלי המתבקש".

שר הפנים אריה דרעי ניסה להציע פשרה, להאריך את הסגר עד יום ראשון ובהמשך השבוע לכנס את הממשלה לשוב לדון על קיצור הסגר, אך גנץ סירב להתפשר והציע הצעה הפוכה - להאריך עד יום חמישי ולהתכנס שוב כדי לדון בהארכת הסגר.

במהלך הדיון, אמר נתניהו לגנץ: "בני, אתה אמרת 'לא לשגע את הציבור'. הוויכוח על ימי הסגר היה נכון אם לא הייתה עקומת החיסונים הקיימת. אם אתה ישר עם עצמך אתה יודע שבימים הנוספים האלה נוסיף מחוסנים. למה לעשות זאת? איך אפשר לשחק בחיים של אנשים?".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, סיפקה נתונים בדיון מהם עלה כי 25 חולים - בני פחות מ-40, מחוברים למכונת 'אקמו', ו-בנוסף, 17 צעירים מתחת לגיל 40, מונשמים. "בסך הכול, שני שלישים מהמחוברים לאקמו הם מתחת לגיל 60", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר