"הושיעה את עמך"

הרב הפסיכיאטר ד"ר אברהם העשיל טברסקי ז"ל נקבר לצלילי שירו • תיעוד

הרב ד"ר אברהם העשיל טברסקי ז"ל, פסיכיאטר וסופר שכתב מעל 60 ספרים ביהדות ופסיכולוגיה, ביקש בצוואה, שבהלווייתו ישירו את לחנו "הושיעה את עמך", וכך נעשה • תיעוד (חרדים)

vahrv' csrk kecr (צילום: C-LIVE)

הפסיכיאטר היהודי הנודע, הרב אברהם יהושע העשיל טברסקי (טוורסקי), שנחשב למומחה גדול בהתמכרות לסמים, לצד היותו סופר נודע שכתב יותר מ-60 ספרים ומוסר שיעורי תורה, נפטר אתמול (ראשון), בגיל 90 מנגיף הקורונה בירושלים, בה התגורר לעת זקנותו.

בהלוייתו הוא ביקש שישירו את הלחן שלו - "הושיעה את עמך", שהפך לנכס צאן ברזל וזכה לתפוצה רחבה לאחר שהושר בחסידות חב"ד.

הוא אמר בעבר לקרוב משפחתו, כי הוא לא יודע אם הוא עשה מעשים טובים בחייו אבל הוא בטוח שהשיר שלו שימח הרבה יהודים וזו זכות אמתית שהוא לוקח איתו לעולם האמת.

על פי המסורת החב"דית בכ"ט באלול תשכ"ב, במהלך התוועדות, ניגן את השיר ר' אברהם לידר בפני הרבי, ומאז הוא התקבל בחסידות חב"ד. ניגון זה היה חביב מאד על הרבי, והוא נוגן בהקשר למצבם של יהודי רוסיה.

הרב טברסקי היה בנש"ק, בנו של רבי יעקב ישראל, האדמו"ר מהורניסטייפול ודבורה לאה בתו של האדמו"ר מבאבוב - רבי בן ציון הלברשטאם מבאבוב.

סיפור מעניין שהתפרסם לאחרונה על אמו של הרב, כילד למד הרב טברסקי בבית הספר הכללי במילווקי, המורה שילבה את הילד אברהם בהצגת הכריסטמס שלה, שבוע לאחר המופע צלצלה אמו של אברהם וביקשה להיפגש עם המורה. המורה אמרה לה את בטח רוצה להעיר לי על זה שצירפתי את אברהם היהודי להצגת הכריסטמס... אך האם הפתיעה אותה ואמר לה, רק רציתי לדעת איך היה הביטחון העצמי של אברהם בגלל שהוא נמוך יותר מיתר חבריו. המורה תהתה, לא מפריע לך שהוא שיחק בהצגה? והאם ענתה: "אם מה שלימדנו ונתנו לו בבית לא מספיק כדי להתמודד עם הצגת הכריסטמס, אנו נכשלנו באופן טוטאלי".

הרב טברסקי נודע בספריו הרבים בנושאי פסיכולוגיה והתמכרויות וכן בספרי היהדות הרבים שלו על החומש והמחזור ונחשב לדמות הוד ייחודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר