כתבה שלישית בסדרה

ה'פייק ניוז' חוגג: DHMO הסכנה החדשה לאנושות?

בעקבות השמועות והקונספירציות בנושא חיסון הקורונה ולאחר הכתבות שעסקו בחיסון ובהתנגדות אליו, הפעם נעסוק ישירות בפייק ניוז המופץ ברשתות חברתיות נגד החיסון (מגזין)

אלי דן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רוב הציבור נחשף לחדשות-כזב - שמו העברי של ה'פייק ניוז' - ברשתות החברתיות, אנחנו מנסים להבין מה גורם לאנשים להאמין למידע כזה המועבר ברשתות חברתיות וכמה קל להונות אנשים תמימים.

בנוסף, כדאי לדעת שאותם קונספירטורים ומתנגדי החיסונים הנוכחיים, לא המציאו את הגלגל, קדמו להם מתנגדי חיסונים בשבטי הטליבאן במזרח, ובמערב נוצרים קיצונים מתנועת "המדע הנוצרי".

הסכנה הנוראה של ה-DHMO

ראשית אולי כדאי שנפתח באזהרה המשוטטת בימים אלו ברשת לגבי חומר "מסוכן ביותר" בשם DHMO חשוב להכיר את תכונותיו ה"מסוכנות" של החומר הנ"ל ולכן נעתיק במדוייק את האזהרות שפורסמו לגביו כבר לפני 31 שנים עת נחשפה "מלוא הסכנה" בשימוש בו.

"DHMO הוא חומר חסר צבע, טעם, וריח, ההורג אלפי אנשים מדי שנה, מרביתם משאיפה של החומר.

חשיפה לחומר כמוצק או כגז עלולה לגרום לכוויות חמורות ברקמות חיות.

בליעת החומר מלווה בסימפטומים של הזעה ומתן שתן, וחוסר איזון במאזן האלקטרוליטי של הגוף.

DHMO, הנקרא גם חומצה הידרוקסילית, מהווה מרכיב חשוב בגשם חומצי.

DHMO תורם לאפקט החממה.

DHMO גורם לארוזיה של נופים טבעיים.

DHMO מאיץ קורוזיה והחלדה של מתכות.

ממשלת ארצות הברית מסרבת לאסור על ייצור, הפצה ושימוש בכימיקל מסוכן זה משום חשיבותו לכלכלה."

ובכן, אני די בטוח שלאחר האזהרות הללו תתרחקו מ-DHMO כמטחווי קשת, אבל למעשה נפלתם בפח של מתיחה עתיקת יומין, שלושה סטודנטים מאוניברסיטת קליפורניה אריך לכנר, לארס נורפצ'ן ומאת'יו קאופמן הגו את המתיחה לפני כ-31 שנה, כאשר קראו לנוזל הפופולארי ביותר בעולם בשמו המדעי,

כדאי שבשלב זה יהיה ברור: DHMO זה פשוט מים.

המונח "דו-מימן חד-חמצני" (דיהיידרוג'ן מונוקסייד) הוא נגזרת של שני מרכיבי המים: שני אטומי מימן ואטום חמצן אחד.

המתיחה הזו עדיין תוססת בארה"ב ויש הכועסים על הממשל כיצד הוא מניח לתרכובת הכימית הזאת לבוא לידי שימוש במפעלי תעשייה, וכיצד הוא מניח לה להישפך לים ולנחלים בכמויות עצומות.

זה היה מאוד מצחיק, לולי המתיחה לבשה פנים חדשות סביב משבר הקורונה, פוסט שפורסם בפייסבוק עם הטקסט הבא,

"כל מה שאני הולך לכתוב כאן, נבדק היטב והכל 100% נכון. אני מזמין אתכם כמובן לסתור משהו מהכתוב, ומקווה שתצליחו. אבל גם מדענים בכירים, רופאים, אפידמיולוגים וכימאים יסכימו זה.לצערי לאחר בדיקה מעמיקה, גיליתי שהחיסון מכיל כמות גדולה מאוד של חומר שנקרא באנגלית "די-הידרו מונו-אוקסייד".

הוא ידוע גם בכינוי DHMO.החומר מצוי גם במערכות קירור של כורים אטומיים! החומר הזה נמצא גם בתאים סרטניים. נמצא שהחומר מעודד גידול של בקטריות ופרזיטים, גם לאחר ששטפתם וניקיתם את הבית, החומר עדיין מצוי באזורי השטיפה. זמן קצר לאחר פרסום הממצאים הללו בארה"ב, במיידי החלו קריאות לאיסור החומר. אפילו חלק מהפוליטיקאים שהתמודדו בבחירות ברגע הפרסום קראו במיידי לאסור את החומר. למה בישראל אנחנו כאלה איטיים?!"

הפוסט שנכתב ברוח הומוריסטית מצא את דרכו חיש מהר לקבוצות מתנגדי החיסונים, שם עטים על פרסומים מסוג זה כמוצאי שלל רב מבלי להבין כי נפלו קרבן למתיחה והם מפיצים אותו הלאה. זו דוגמא לשיטה שבה עובדת תעשיית הפייק ניוז.

קונספירטורים? אתם כבר לא לבד!

ישעיה רוזנמן, הוא חוקר חובב של המזרח הרחוק, והתפרסם כמי שכתב פוסט כואב בעקבות הרצאה של רב-מטפל רוחני-רגשי ידוע, אודות "הסכנות שבחיסון הקורונה" בשיחה עם "כיכר השבת" ישעיה טוען כי יש לחקור מה מניע אנשים ללכת שבי אחרי תיאוריות קונספירציה מסוגים שונים, ישעיה מפנה אותנו אל מקורות התנגדות משונים לחיסונים, כבר ב-2015 פורסמה סדרת כתבות על הטליבאן בפקיסטן המחסל בשיטתיות עובדי מערכת בריאות העוסקים בחיסון נגד מחלת הפוליו, שעדיין פעילה במדינה.

תיאוריות כאלה כללו טענות לפיהן החיסון הוא חלק ממזימה מערבית לעיקור מוסלמים. (ייתכן ששמועה זו צברה אמון מכיוון שבשלב מסוים מחסני הפוליו לבשו את אותם מעילים ששימשו את אלה שבקמפיין לתכנון משפחה.) כמה אנשי דת טענו כי החיסון מכיל רכיבים שמקורם בחזירים, האסורים על המוסלמים. המוזרה ביותר הייתה טענה שהופצה באופן נרחב לאחר פלישת ארה"ב לאפגניסטן, לפיה חיסון נגד פוליו הכיל שתן מהנשיא דאז ג'ורג 'וו. בוש.

לכל השמועות הללו היה בסיס עובדתי אחד, ממשל אובמה אכן השתמש ככל הנראה במסע חיסונים נגד צהבת מסוג הפטיטיס-בי, על מנת להוציא לפועל את חיסולו של מנהיג אל'קעידה אוסמה בין לאדן. לאחר החיסול הוציאו המנהיגים המוסלמיים "פתווה" כלומר פסק הלכה נגד חיסונים, ומסע הציד נגד המחסנים החל, במהלכו נרצחו למעלה מ-60 עובדים או מאבטחים במערכת הבריאות הקשורים לקמפיין החיסונים.

התנגדות מסוג אחר לעולם הרפואה בכלל, ולמסוכנות של חיידקים ונגיפים בפרט ניתן למצוא בכת הנוצרית המכנה את עצמה "המדע הנוצרי" בכת בה חברים עשרות אלפים ברחבי העולם, מתנגדים לטיפול רפואי ומטיפים למאמיניהם בכוחה של התפילה ושל האמונה לבדם לרפא את החולה, וכל פעולה. כמובן שהתמותה והנפגעים מהזנחה וחוסר טיפול רפואי בקרב חברי הכת וילדיהם גרמו להעמדת רבים מהם לדין.

כת "המדענים הנוצרים" מקיימת מאבקים בחקיקת חוקים המחייבים להתחסן, מאמצם להימנע מחיסונים נמשך, ועולה לכותרות בכל פעם שמתפרצת בקרב הכת מחלה מדבקת שיכולה הייתה להימנע אילו התחסנו, כגון חצבת.

כאמור, בימים אלו מופצות ברשתות החברתיות עשרות שמועות הודעות והרצאות מטעם "מומחים" "רבנים" "מקובלים", לעיתים מדובר בחדשות כזב, ולעיתים מדובר במידע מטעה, ולעיתים מדובר במידע אמין.

קשה להציע אפשרות יעילה לשפוט האם המידע שהגיע אלינו אמיתי או מטעה, אך תמיד מומלץ לנקוט בכלל העתיק: "כבדהו וחשדהו".

בכתבה הבאה אי"ה ננסה להבין מה חושב הציבור החרדי על החיסונים על פי מחקר דעת קהל מקיף שערך "כיכר השבת" בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר