הגיש פיצויים - וזכה

החייל בלשכה היה בלי הרשאה; החרדי ישב במעצר לחינם

בחור חרדי נאלץ לשהות ארבעה ימים במעצר וזאת בשל שכחת הכרטיס של החייל - שהיה באותה העת בלשכת הגיוס. בשל התקלה, הגיש עורך דינו בקשה לפיצויים - וזכה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הבחור, בעת שחרורו (צילום: באדיבות המצלם)

בחור חרדי שהושלך לכלא הצבאי בעוון השתמטות מהצבא, נתפס על ידי המשטרה הצבאית והובא לדיון, אך בשל כשל מערכתי, הבחור ישב במעצר ארבעה ימים לחינם.

מדובר על בחור ישיבה, שכבר למעלה משנה, לא הסדיר את מעמדו הצבאי והוא נחשב משתמט. בשבוע שעבר נעצר הבחור ונלקח לכלא הצבאי.

הבחור הובא לדיון ביום שישי, אך החייל התורן בלשכת גיוס, לא הייתה לו הרשאה להיכנס למחשב הצה"לי ולבחון את פרטי הבחור (ככל הנראה שכח את הכרטיס שלו. ח"ב).

בשל כך, בית הדין קיבל החלטה להאריך את מעצר הבחור החרדי עד ליום ראשון - וזאת למרות שלא הייתה סיבה ממשית לכך.

עורך דינו של הבחור, מנחם שטאובר אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בסיפור שאכן נשמע לא טוב, למרות הניסיון הרב שלי מול המערכת הצבאית, עוד טרם נתקלתי בסיפור דומה".

"הבחור", מוסיף עורך הדין שטאובר, "שהה במעצר 4 ימים בגלל שלא היה תורן בעל הרשאה בלשכת הגיוס. הגשתי בקשה למתן פיצויים ובית הדין בהחלטה עקרונית קבע כי יש לפצות את העצור והוא אכן פוצה".

תגובת דובר צה"ל: "החשוד נעצר לפני כשנה בחשד להשתמטות ממושכת משירות ביטחון. החשוד הובא לדיון מעצר בפני בית הדין התורן ביום ו', ומעצרו הוארך על ידי בית הדין, לאחר שנקבע כי חומר הראיות שנאסף עד לאותו מועד מצדיק את הארכת המעצר. המעצר אושר בבית הדין הצבאי לערעורים".

"בהמשך, הודיעה התביעה הצבאית כי אינה מבקשת את המשך מעצרו של החשוד והוא שוחרר ממעצר. החשוד הגיש בקשה לפיצויים בגין הימים בהם שהה במעצר, ובקשתו נדחתה בבית הדין הצבאי המחוזי. ערעורו של החשוד התקבל בבית הדין הצבאי לערעורים, בדעת רוב. בהחלטה נקבע כי בהתאם למדיניות הצבא לגבי משתמטים בעלי נתונים דומים לשלו, לא היה מקום למעצרו של החשוד באותה עת. על כן, נקבע לחשוד פיצוי בסך 850 ש"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר