סקר סרולוגי קבע

שני שלישים מהאוכלוסייה החרדית בלונדון חלו בקורונה

בסקר סרולוגי שנערך על ידי הממשלה הבריטית בשיתוף הקהילה החרדית, נמצא כי שני שליש מאנשי הקהילה חלו בקורונה. שיעור התחלואה הוא מהגבוהים ביותר בעולם (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

על פי מחקר סרולוגי שפורסם היום (שלישי), כ-65 אחוזים מבני הקהילה החרדית בלונדון חלו בעבר בקורונה. על פי המחקר, שנערך על ידי בית הספר לרפואה והיגיינה בלונדון, עיקר ההתפרצות הייתה במהלך ימי ה'גל הראשון' וירדה במהירות לאחר החלת הסגר בעיר.

על פי המחקר, עיקר ההידבקויות היו במסיבות פורים, והירידה בתחלואת המגזר הגיעה בסגר שהוטל אחרי פורים. החוקרים אומרים, כי "הירידות המהירות בהיקף התחלואה מעידות על ההקפדה על ההנחיות בסגר שהוחל בחודש מרץ, והדגימו כי גם בציבור קהילתי כזה, סגר הוא יעיל להפחתת תחלואה".

תוצאות המחקר הסרולוגי (מתוך הטוויטר של ניל סטון)

יחד עם זאת, עורכי המחקר אומרים כי עדיין לא ניתן לקבוע כי קיימת חסינות עדר בקרב המגזר, וכי עדיין יש צורך בשמירה הדוקה על כלל הנחיות.

החוקרים מציינים, כי המחקר, שבוצע בשיתוף פעולה מלא עם חברי הקהילה, מעיד על כך ש"קהילות מיעוט נפגעות קשה יותר מנגיף הקורונה". ניל סטון, שהיה חלק מצוות החוקרים אמר, כי עדיין אין להם הסבר לתחלואה הגבוהה במגזר, אבל יש צורך להבין למה התחלואה בציבור בחרדי הייתה כל כך גבוהה. "אין הסבר פשוט לתוצאה, אבל עכשיו ממש קריטי להבין למה קיים הפער הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר