מעצרו הוארך

הכחיש בבית המשפט שתקף שוטר, למרות שתועד

בחור חרדי תועד, על ידי מצלמת חזה של המשטרה, מכה שוטר; בדיון שנערך היום בבית המשפט הוא הכחיש את המיוחס לו, והוחלט להאריך את מעצרו ביום אחד בלבד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטר (צילום: ארכיון 'כיכר')

ביום חמישי לפני כשבועיים, הגיעה משטרת ישראל לבצע אכיפת קורונה בירושלים. בחור חרדי שמחה כנגד האכיפה, תועד במצלמת החזה - כשהוא תוקף שוטר, הלילה (שלישי) הוא נעצרו ובדיון הבוקר, הוארך מעצרו של החשוד בתקיפה.

על פי מצלמות הגוף של השוטר ועדות המשטרה היום, בבית משפט השלום בירושלים, נראה אותו בחור מתקרב לשוטר בזמן ששמר על שני מעוכבים אחרים - והחל להכות אותו באגרופים.

בפשיטה שערכה המשטרה הלילה, נעצר התוקף ונחקר, הוצגו לו תמונות מהמקום, והוא מסר את גרסתו הוא מכחיש את היותו במקום או תקיפת השוטרים.

במשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך את המעצר וזאת כי בכוונתנו לבצע עוד 3 פעולות חקירה. שבמידה ולא יישאר עצור הן עלולות להשתבש.

עורך הדין של העצור שאל את נציג המשטרה בדיון: איך המשיב אומר לכם שהוא לא תקף? או שלא היה באירוע? "מכחיש קשר לאירוע, בכל מקרה. הוא מוסר גרסה שאנו צריכים לבדוק אותה, אנחנו צריכים לבדוק האם הטענה שלו נכונה".

החשוד בחקירה אומת עם התמונות? "הוצגו בפניו התמונות. התשובות בפני בית המשפט".

עורך דינו של החשוד אמר לבית המשפט: "ברמה הנורמטיבית בברור שתקיפת שוטר היא דבר פסול וחמור. יש הבדל מהותי, בין מי שתוקף שוטר לא כחלק מהתנגדות למעצר, לעניין הסבירות והמסוכנות שזה יקרה שוב, לעומת
תקיפה עצמאית".

"החשוד לא קושר עצמו לאירוע בשום צורה. כל מה שצריך לעשות זה לוודא או להתחקות אחר הטענות שלו איפה הוא היה באותו היום ולאשש את טענת האליבי. אם באמת יטען שהוא היה במקום אחר, זה משהו שצריך לתת לו קדימות בחקירה וזה הדבר הראשון שצריך לבדוק. ממילא הראיות האחרות מתבססות על זיהוי שיכול להיות שגוי, לטענת המשיב, והדרך הפשוטה לבדוק את זה זה לבדוק את הטענות שלו. זה קרה לפני שבוע בערך. המסוכנות אינה מיידית ואינה כלפי כולא עלמא".

על בסיס טענה זו, טען עורך הדין: "אם ניתן יהיה להוכיח שלא ישתתף בהתקהלויות אסורות הרי שלא יתקוף אף אחד לכאורה. לכן אני מבקש לשחררו למעצר בית כבר עכשיו. אין בעברו שום ניסיון שיבוש ואין אינדיקציה כזו או להפרה
כזו או אחרת או לתחם את המעצר לשעות הקרובות כדי שייבדק היכן היה, ואם אפשר לאשש את טענת האליבי שלה או להפריך אותה, לתת לזה קדימות. לא צריך בשביל זה 5 ימים".

שופט בית משפט השלום אורן סילברמן, שמע את הצדדים והכריע כי "מדובר באירוע משמעותי של תקיפת שוטר שמתועד במצלמת החזה. אפנה לדוח הצפיה שסומן ולתלונה שסומנה. אמנם, התוקף עוטה מסיכה שחורה להגנה מפני קורונה, אך הדמות שמתועדת שם דומה למשיב שניצב בפניי".

בשל כך שיש חשש שהחשוד ישבש את החקירה, פסק השופט, כי מעצרו של הבחור החרדי יוארך עד למחר בשעה 11 בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר