'המבדיל' | כל מוצ"ש

הגשמתי חלום ויצרתי סרטים לחרדיים • צפו

שניאור אנטבי חלם ליצור סרטים. ב'המבדיל' הוא מספר כי לא למד את התחום באופן מעשי, אלא הפך לאוטודידקט, כשהדבר שמושך אותו היא העובדה שאיננו יכול להתאפק • צפו (חרדים)

זלמן שטוב ושניאור אנטבי (מנהל אולפן: הלל רוזנברג)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל', שניאור אנטבי, במאי, תסריטאי ומפיק סרטים חרדי, לדבר על הדרך שעשה מגיל צעיר, מהפקת הצגות בכפר חב"ד עד לסרטים באורך מלא.

לכל ילד יש חלום מה הוא יעשה כשיהיה גדול, לאנטבי החלום היה ליצור סרטים. הוא מעולם לא למד את התחום באופן מעשי, אלא הפך לאוטודידקט, כשהדבר שמושך אותו שוב ושוב כנגד ביישנותו היא העובדה שאיננו יכול להתאפק.

במחזה הראשון שאנטבי הפיק בגיל אחד עשרה צפו שלש מאות אנשים ביום קבלת הנשיאות של הרבי מלובביץ'. באותה השנה אנטבי מסתובב בבתים ואוסף כסף בשביל הסרט הראשון, שעלה כמה מאות שקלים.

רגע לפני הישיבה מפיק אנטבי את ההצגה הגדולה של לג' בעומר בכפר חבד ויוצר לעצמו שם שלאחריו אנשים שונים מבקשים אותו להפקות של סרטונים קצרים. בהמשך יוצא לאור הסרט 'מודה במקצת', סרט באורך מלא שעלותו עומדת על מאות אלפי שקלים, ומשם הדרך אל החברה שאנטבי פתח הייתה קצרה.

אנטבי מסביר את ההבדל בין סופר לתסריטאי: כאשר אדם כותב ספר, ברגע שנכתבו המילים - אפשר להדפיס את הספר, והקורא יכול לקרוא, לעומת זאת, כשאר התסריטאי מסיים לכתוב את התסריט, שם מתחילה העבודה. הבמאי לוקח את התסריט וצריך לחשוב כיצד לצלם אותו, מה יירד בהפקה ומה יישאר.

"היום אנשים מבינים שצריך לדבר בלב, גם הגשולים ביותר", אומר אנטבי, "כשאני כותב סיפור ומצלם אותו, אני לא עושה מניפולציה על הצופה, אלא מדבר אל הלב שלו, ולכן אני רואה במה שאני עושה את השליחות שלי".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר