'המבדיל' | כל מוצ"ש

איך מגשרים בין חייל חרדי להורים שלו • צפו

יהודה שפירא מתארח השבוע בתכנית 'המבדיל', עם זלמן שטוב ומספר על צעירים רבים שבחרו ללכת לשרת בצה"ל, וכתוצאה מכך משפחותיהם ניתקו עמם את הקשר. צפו (חרדי)

יהודה שפירא עם זלמן שטוב (מנהל אולפן: הלל רוזנברג)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל', יהודה שפירא, מי שאחראי על החיילים הבודדים מטעם עמותת נצח יהודה, כדי לדבר על המציאות הקשה בה אין לנערים צעירים לאן ללכת.

אנחנו רגילים לראות ברחוב את מי שמכונים 'הומלסים', אנשים שאין להם בית, או שכל הרחוב הוא הבית שלהם, אך ישנם צעירים רבים שבחרו ללכת לשרת בצה"ל, וכתוצאה מכך משפחותיהם ניתקו עמם את הקשר.

העמותה נוסדה לדאוג לצעירים הן בפן הרוחני, והן בפן הגשמי. אם לפני כמה שנים חייל שיצא לבית אחרי שבועות שבהם היה בצבא, היה מוכרח ללכת אל בית החייל, באין ברירה אחרת, ומשם הדרך לדרדור רוחני הייתה קרובה על אף רצונו להמשיך לשמור ולעשות, כיום הדירות של העמותה משרתים אותו.

דירות אלו אף משמשות אותו לצורך הבסיסי של מגורים, לצד חיילים אחרים, שגם הם חסרי בית ויכולים להדרדר כתוצאה מבדידות. וכך, כשיושבים יחד אנשים בודדים שונים, הם יכולים להתגבש ולהתארגן.

"אחת מהמטרות שלנו היא לנסות לגשר בין ההורים לילד, גם אם בעדינות", אומר שפירא. "אני מתקשר להורים, ומספר להם על מצבו של הילד שלהם, מנסה לראות איך אפשר לקרב ביניהם, בסופו של דבר לכל אבא ואמא יש את הצורך להגן ושמור על הילד שלהם. אמנם היו גם משפחות שלא הסכימו לדבר, אך הן מעטות מאוד".

"לא קל להיכנס אל תוך עולמו של אדם בודד, הרבה פעמים חסרה בהם האמונה הבסיסית בבני אדם, אחרי אינספור פעמים שנפגעו, והדרך היחידה להגיע אליהם, לגעת בהם בלב היא החיוך והמילה הטובה, אתה נגש אליהם, מדבר איתם מבפנים, מעודד ומחזק, זאת הדרך היחידה שאפשר להחזיר להם את האמון בבני אדם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר