המחלוקת הפנימית

'מועצת גדולי התורה זה פיקציה?'; אגודת ישראל - לבוררות

ברקע המחלוקת במפלגה, התכנסו חברי הנהלת אגודת ישראל לדיון, שהפך במהירות לסוער. מועצת גדולי התורה הורתה לפנות לבוררות בנוגע לסדר הרשימות; טסלר: "אנחנו רוצים לפתוח הכל" (חרדי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חברי מועצת גדולי התורה הורו היום (שלישי) כי על הצדדים באגודת ישראל לפנות בבוררות כדי להכריע בוויכוח אודות סדר הרשימה לכנסת. בצל המחלוקת הפנימית, חברי וועדת ההנהלה של אגודת ישראל התכנסו הערב, בהתאם למתכונת מיוחדת של ישיבה בקפסולות באוויר הפתוח בהתאם לאישור משרד הבריאות.

פתח את הכנס חנוך זייברט, מזכ"ל המפלגה שאמר כי מדובר במערכת בחירות גורלית, וכי כבר מחר בבוקר תתכנס וועדת השמונה להחליט איך יקיימו את הליך הבוררות.

"חילוקי הדעות כבר התפרסמו וידועים", אמר זייברט שקרא לכל מי שיש לו טענות לעלות אותם עכשיו. "אני לא בא בטענות, אבל מרגע זה ואילך חובת כולם להתייצב מול המערכה שעומדת מולנו. ואם נעשה את זה, נצליח הרבה יותר מהמערכות הקודמות".

אחריו דיבר שר השיכון יעקב ליצמן שבחר להתרעם על ההסתה התקשורתית נגד החרדים בתקופת הקורונה. על הבלאגן בתוך אגודת ישראל אמר רק: "לא מתכוון לדבר על מה שהיה, יכול להגיד רק דבר אחד. 'ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם'".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר, "זה לא סוד שאגו"י עוברת משברים מפעם לפעם, בתשמ"ג, בתשמ"ט, בתשנ"א, ובשנים האחרונות עלו חלק מהנושאים במכתבים שהוזכרו. אבל היו דברים שגרמו לכך שחברים אמרו שאי אפשר להמשיך כך. חייבים לעשות משהו שיוביל לכך שאנחנו נבין אחד את השני ונשב ונסתדר אחד עם השני".

"כולם יודעים שמה שצריך להכריע ביומיים הקרובים, הם תוססים וגורמים למתח בין קהילות וצריך למנוע את זה, וכולנו תקווה שאפשר לפתור את זה היום עם החלטה נכונה".

במהלך הפגישה, התפתח עימות בין פרוש לליצמן שאמר כי "הכל זה פיקציה". אחד הנוכחים העיר בתגובה: "מועצת גדולי התורה זה פיקציה?". פרוש ענה: "הרבי מבעלזא חרג מהרגלו וביקש בוררות. אליו הצטרפו המועצת. זה נראלך פיקציה?".

ח"כ יעקב טסלר, אותו מבקשים לדחוק כלפי מטה על חשבון בעלזא אמר בנאומו, "לצערנו המלחמה היום היא בתקשורת ועל גבי העיתונים. גם אם יש מחלוקת, צריך להשאיר אותם בבית. המצב היום לא מאפשר לנו את הפריבילגיה של מלחמות בתוכנו".

טסלר הוסיף, "אין לנו בעיה עם בוררות אבל אנחנו רוצים לפתוח גם את המקום הראשון, השני, השלישי והרביעי. ואת כל הדברים האחרים".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בנאומו, כי יש לקבל את הכרעת המועצת ולפנות לבוררות. "האחריות מוטלת על כתפנו שהערב הזה תצא החלטה שמסמיכים את ועדת השמונה להגיע להסכמות. ואם נצליח נוכל לצאת בכוח גדול יחד עם שותפינו מדגל התורה, אז יהיה לנו מספר מנדטים שלא יוכלו להקים ממשלה בלי חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר