"חוזרים לחיים"

החל ממחר: מגיל 16 כולם יכולים להתחסן

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה לאפשר פתיחת החיסונים לכל הציבור מגיל 16, החל ממחר. המטרה לחסן את כל אזרחי המדינה עד לסוף חודש מרץ כפי שהובטח (קורונה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חיסון במתחם החיסונים בבנייני האומה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד הבריאות מרחיב את מבצע החיסונים הגדול והמוצלח "חוזרים לחיים". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה לאפשר פתיחת החיסונים לכל הציבור מגיל 16, החל ממחר (יום חמישי).

להזמנת תור לגילאי 18-35 ניתן לפנות ממחר לקופות החולים שיתאמו את הגעת האזרחים.

למרות הפתיחה לכלל האוכלוסיה, הורו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד, לקופות החולים לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50+ ובקרב מרותקי הבית שנמצאים בסיכון גבוה יותר.

עד כה התחסנו בישראל - 3,236,859 בני אדם במנה הראשונה, ו-1,855,071 כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

הסיבה המרכזית לפתיחת החיסונים לכולם, היא האטה בקצב מבצע החיסונים בימים האחרונים. שיעור המתחסנים בקרב בני ה־60 ומעלה נותר כמעט ללא שינוי בשבוע האחרון, תוך שבוע נרשמה עלייה של 3% בלבד במספר המתחסנים מקבוצת הגילים הזו, ובמקביל מתחמי החיסונים של קופות החולים התרוקנו מאדם מה שהביא למסקנה שכדי להרחיב את ההתחסנות יש להרחיב את הגילאים.

‏שר הבריאות ‎יולי אדלשטיין אמר על ההיערכות לקראת הורדת גיל המתחסנים: "כל הזמן עושים חישוב מדויק, שתמיד נהיה עם מנה שנייה מובטחת. אנחנו במצב סביר מבחינת המלאי, כך שבהחלט אפשר להוסיף הקצאות לקופות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר