הפיגוע הנורא בבית ישראל

19 שנים אחרי: בנצי אוירינג חגג באירוסי - "התינוק שהציל"

תמונתו מחזיק את התינוק הקטן, שמעון לוי, לאחר שהציל את חייו בזירת הפיגוע הנורא בבית ישראל, נחרטה בלב כולם; אמש, חגג בנצי אורינג באירוסיו של שמעון - 19 שנים אחרי ההצלה; צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אוירינג ושמעון לוי, בפיגוע ובאירוסין (צילום: פלאש 90, אליסף כהן)

19 שנים אחרי הפיגוע המחריד בשכונת בית ישראל בירושלים, בו נרצחו 11 בני אדם בהם שישה ילדים ונפצעו כשישים אנשים - חגגו יחד, המציל והתינוק שהציל, הפעם, באירוסיו של התינוק.

בנצי אוירינג בחגיגת האירוסין (צילום וידאו: אליסף כהן)

הפיגוע המדובר, נחרט בתודעה הישראלית, לא רק בשל הקורבנות שגבה והיותו מהפיגועים הראשונים בגל הטרור באותו חודש, מרץ 2002, בימי האינתיפאדה השנייה - אלא דווקא בזכות תמונה מיוחדת, שזכתה להד נרחב.

מחבל ערבי שהיה לבוש כחרדי, פוצץ את עצמו בסמוך לקבוצת נשים שעמדו עם עגלות תינוקות והמתינו לבעליהן שיצאו מתפילת ערבית של מוצאי שבת.

בנצי אוירינג והתינוק, בזירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)

בין הפצועים בפיגוע הקשה, היה פעוט קטן, שמעון לוי שמו, שעבר הנשמה על-ידי קמב"ץ זק"א בירושלים, בנצי אוירינג, שבניגוד לכל הסיכויים הצליח להחיות אותו בשטח.

הפעוט נחרט בציבור בישראל לאחר שהתמונה שלו, מוחזק בידיו של בנצי אוירינג בזירת הפיגוע, פורסמה בכל כלי התקשורת והפכה לסמל ולזיכרון מהפיגוע הקשה.

בנצי אוירינג ושמעון לוי שהציל, בשמחת האירוסין (צילום: אליסף כהן)

אתמול (רביעי) חגג שמעון לוי, בשעה טובה, את אירוסיו, ומי שהתייצב לחגוג בשמחה הגדולה היה לא אחר מבנצי אוירינג, שהפך לחלק מהמשפחה ושומר עמם על קשר הדוק.

בנצי אוירינג ושמעון לוי שהציל, בשמחת האירוסין (צילום: אליסף כהן)

במהלך השמחה, הוא רקד עם החתן ובני המשפחה ושחזר באריכות את מה שהתרחש באותו פיגוע נוראי, כיצד הציל את חייו של הפעוט ומי ניסה למנוע ממנו להיכנס אל הזירה.

צפו בתיעוד המלא בתחילת הכתבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר