מתכונת חריגה

"בלב כבד": כינוס שלוחות חב"ד העולמי יתקיים בזום

מדי שנה מתכנסות בימים אלה בניו יורק אלפי שליחות חב"ד מרחבי העולם, אך השנה יתקיים הכינוס במתכונת חריגה ויועבר בזום. למרות זאת, השלוחות ייהנו מסדנאות עשירות בתוכן ויחוו יחד את רגע השיא: תפילה של נציגות הכינוס בציון המשלח, הרבי מליובאוויטש (חסידים)

חיה כהן | כיכר השבת |
אז והיום. כינוס שלוחות חב"ד במתכונת זום (צילום: מיכל וייס, כינוס שלוחות חב"ד)

היום, יום חמישי, יצא לדרך 'כינוס השלוחות העולמי' של חב"ד לשנת תשפ"א, והוא יימשך עד לתחילת השבוע הבא. כבכל שנה, הכינוס נפתח בתאריך כ"ב שבט, יום ההילולא של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה, רעייתו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל.

בניגוד לשנים קודמות ובפעם הראשונה, ייערך הכינוס במתכונת 'זום' בלבד. "אם בשנה שעברה הידיעות על מגיפת הקורונה היו בגדר שמועה רחוקה מסין, הרי שלצערנו חווינו שנה לא פשוטה, שכללה אבידות רבות גם במשפחת השלוחות וגם בעם היהודי כולו" נכתב בהודעת ה'מרכז לענייני חינוך', גוף-העל של החסידות האחראי על השלוחים. "למרות שורת החיסונים היוצאים למשק בשבועות הקרובים, נראה כי רשויות העיר והמדינה לא יתירו לקיים כנס בסדר גודל כזה, אשר לכן הוחלט בלב כבד לקיים את הכינוס השנה במתכונת מרחוק בלבד". בהנהלת הכינוס הבהירו כי "בעת הזו, מבקשים בכל לשון של בקשה, שלא תהיה הגעה פיזית של אף שלוחה לניו יורק, ובכדי למנוע חילול השם אנו מפצירים שלא לחרוג מהוראה זו".

עם זאת, בהודעה המיוחדת, הובהר כי "נעשה מאמץ עליון לתת את התחושה של כינוס על כל המשמעות הכרוכה בכך". למרות המתכונת החריגה, ייהנו השלוחות מסדנאות והרצאות במגוון חיי השלוחות. בנוסף, גם השנה ייערך מרחוק המעמד של הקראת פדיון נפש כללי בציונו הקדוש של המשלח כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, וכמובן האירוע המרכזי – מעמד ההצדעה השנתי לשלוחות, הנועל מידי שנה את הכינוס, במתווה דומה לכינוס השלוחים.

מבעוד מועד, שיגרה הנהלת הכינוס ערכת כינוס אישית לאלפי השלוחות הפזורות מסביב לעולם, ופועלות במסירות רבה יחד עם בעליהן השלוחים. הערכה כוללת פריטים שונים, שישמשו את השלוחות במהלך ימי הכינוס.

"נעשה מאמץ עליון לתת את התחושה של כינוס". הערכה שקיבלה כל שליחה (צילום: כינוס השלוחות)

סדנאות במגוון נושאים

הנושא השנתי של 'כינוס השלוחות' הוא "לכתחילה אריבער", על יסוד הפתגם הידוע של כ"ק אדמו"ר מוהר"ש מליובאוויטש זצוק"ל: "דער וועלט זאגט, אז אויב מען קאן נישט ארונטער גייט מען אריבער, און איך זאג אז מען גייט 'מלכתחילה אריבער', [תרגום חופשי = ה'עולם' אומר שרק כאשר אי אפשר ללכת מלמטה הולכים מלמעלה, ואני אומר, שמלכתחילה יש ללכת מלמעלה].

"הערך הכל כך מרכזי במשנתו הבהירה של הרבי, על יסוד פתגמו של אדמו"ר המהר"ש, הוא בהחלט מוטיב בלתי נפרד מחיי ועבודת השליחות", הסבירו בהנהלת הכינוס, "בכינוס הוא יהווה גם בריח התיכון במהלך המושבים המרכזיים של הכינוס, ובמעמד ההצדעה".

הסדנאות המגוונות לאורכם של ימי הכינוס, שיתקיימו בחמישה שפות שונות: עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית, יעסקו בנושאים רבים המעסיקים את השלוחות: גידול הילדים באווירה חסידית למרות האתגרים הרבים; האיזון הנבון בין הדרישות התובעניות של עבודת השליחות, לבין המשימות הדחופות כאימהות ורעיות; הדרכים להתמודד עם אתגרים מגוונים בחיי השליחות; העמקה בתורת אדמו"רי חב"ד לאורך הדורות בעקרונות החינוך של הבית היהודי; עצות והדרכות משלוחות וותיקות; שינון הלכות טהרת המשפחה; ניצול השנה המאתגרת של הקורונה כהזדמנות להתפתח לאופקים חדשים; שילוב נכון בין חינוך והוראה לתפקידי ההורות והשליחות.

ד"ש מטורקיה

הרגע הנשגב ביותר ב'כינוס השלוחות העולמי' הוא כאשר אלפי השלוחות מגיעות יחדיו אל הציון הק', כותבות דו"ח מפורט על השנה שחלפה, ומבקשות ברכה לשנת שליחות נוספת למרות שהשנה הדבר לא יתאפשר במתכונת פיזית המונית כמידי שנה, הוא יתקיים על ידי צוות הנהלת הכינוס ויועבר בשידור וירטואלית לאלפי השלוחות.

במהלך מעמד ההצדעה לאלפי השלוחות, שכאמור יחתום את הכינוס המרומם, תישא בפניהן דברים השלוחה הגב' חיטריק, רעיית השליח מאיסטנבול שבטורקיה הרב מענדל חיטריק. השלוחה תשתף את חברותיה השלוחות באתגרי השליחות בכלל, ובאתגרי השליחות בשנה האחרונה בפרט, כאשר מצד אחד מגיפת הקורונה משבשת את שגרת החיים, ומצד שני אל מול העיניים מתרקם לו מזרח תיכון חדש עם מהפך ביחס מדינות האיזור לעם ישראל ולארץ ישראל.

לצד השלוחות מרחבי העולם, ישתתפו בכינוס כאלף שלוחות חב"ד המתגוררות בישראל ופועלות לצד בעליהן השלוחים. הן פועלות במגוון תפקידים בחיי השליחות, החל מחינוך ילדי ישראל במסגרות חינוכיות, טהרת המשפחה, חיזוק נשות ישראל ועוד.

"כינוס השלוחות מהווה בכל שנה מחדש הזדמנות לתת פוקוס ולהצדיע למסירות הנפש של השלוחות שפועלות במרץ רב, תוך אתגרים רבים ומגוונים", אומר יו"ר צעירי אגודת חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, "כפל התפקידים של גידול הילדים וחינוכן, לצד סיוע לבעליהן השלוחים – הוא עצום ואחראי מאין כמותו".

(צילום: כינוס השלוחות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר