זיגזג מביך

מהלך מפתיע: הבית היהודי פורשת, ותתמוך בבנט

חגית משה, שריצתה העצמאית בראשות 'הבית היהודי' גרמה ללחץ בימין, הודיעה על פרישה ותמיכה ב'ימינה'. לאחר מכן אמרה שרוצה את נתניהו כראש ממשלה - ונאלצה להוציא "הבהרה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, ומשה (צילום: Miriam Alster, Gershon Elinson / FLASH90)

סופית: מפלגת הבית היהודי לא תתמודד בבחירות הללו, אלא תתמוך מבחוץ במפלגת ימינה של נפתלי בנט. כך הודיעה היו"ר חגית משה, שבתמורה לכך תמונה לשרה בממשלה הבאה, מטעם ימינה.

רגע מביך למדי נרשם, כאשר מעט לאחר ההודעה על כך אמרה משה בראיון ל'ערוץ 20' כי היא רוצה את נתניהו כראש ממשלה. בעקבות כך פרסמה הבהרה, בה נכתב: "מעריכה את עשייתו רבת השנים של נתניהו, אך בנט צריך להנהיג את ממשלת ישראל".

מכה נוספת הגיעה מכיוון אחר: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, אמר בשיחה עם כתב 'חדשות 12' יאיר שרקי: ‏"מפרסמים שהמהלך של תמיכת הבית היהודי הוא על דעתי, וזה לא נכון".

"חגית משה עדכנה אותי, שבאופן חד פעמי ניתנה האות ב לימינה, ובתמורה לזה היא תהיה שרה, אבל לא אמרה לי אף מילה שההסכם הוא שהבית היהודי תומך בימינה", הוסיף הרב. וכאשר נשאל במי יתמוך, השיב: "במפלגת הציונות הדתית".

הודעתה של משה, הלילה (צילום: דוברות)

כזכור, בשעות האחרונות שרר מתח רב בימין, מחשש לשחזור ההפסד בסבבים הקודמים, עם איבוד אלפי קולות בהתמודדותן הכושלת של 'הימין החדש' ו'עוצמה יהודית', שמנע ממשלת 61 לימין.

המשא ומתן אודותיו דובר השבוע היה על צירוף הבית היהודי לסמוטריץ' ובן גביר ('הציונות הדתית'), שחברו קודם לכן, אך לבסוף כאמור הפתיעה משה בהצהרה על תמיכה דווקא בימינה.

בהודעה משותפת לבית היהודי ולימינה נכתב כך: הערב, בשעה 20:30, התקשרה יור הבית היהודי, חגית משה, ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, וביקשה ממנו להגיע להסכם חבירה שימנע את מחיקתה של תנועת המפד"ל (הבית היהודי) ההיסטורית מהמפה הפוליטית, לאחר שהתפוצצו המגעים מול סמוטריץ'.

"בנט נעתר לבקשתה", נמסר, "והשניים סיכמו את הדברים הבאים: הבית היהודי לא תרוץ עצמאית אלא תתמוך ב'ימינה', זו, בכניסתה לממשלה או בהרכיבה את הממשלה הבאה, תדאג למינויה של משה לשרה בממשלה, שתהיה אמונה על ענייני הציונות הדתית; ימינה תהיה רשאית להשתמש בהשאלה באות ב' בבחירות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר