בישיבת הממשלה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הוקלט בטעות: "זה נועל אותו"

במהלך ישיבת הממשלה, אביחי מנדלבליט, לא שם לב שהמיקרופון שלו פתוח, ונשמע כשהוא מסביר שרוה"מ נתניהו "נעול" ולא יכול לפעול בלי הסכמתו של בני גנץ (פוליטי, בארץ)

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במהלך ישיבת הממשלה בשבוע שעבר, נשמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כשהוא אומר כי נתניהו לא יכול להאריך את הסגר ללא הסכמת גנץ. מנדלבליט לא שם לב שהוא אינו מושתק בישיבה שנערכה ב'זום', ורק לאחר שהעירו לו הוא השתיק את המיקרופון, כך חשף ירון אברהם ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, הדבר קרה בעת שהצדדים יצאו להפסקה בניסיון להגיע לפשרה שלבסוף הגיעה עם הארכת הסגר עד ליום שישי. מנדלבליט נשמע מסביר מדוע נתניהו לא יוכל להאריך את הסגר בלי גנץ. "זה נועל אותו", אמר מנדלבליט בהקלטה שפורסמה בחדשות 12.

על פי ההערכה, חוות דעתו של מנדלבליט ניתנה על פי בקשתו של גנץ שביקש למנוע מנתניהו להאריך את הסגר באופן עצמאי. מדבריו של מנדלבליט נראה כי נתניהו היה מודע לעמדת היועמ"ש בנושא, אך למרות זאת ניסה להעביר את ההחלטה בניגוד לעמדתו של גנץ.

וכך נשמעה השיחה:

מנדלבליט: "שלחתי לצחי (ברוורמן, מזכיר הממשלה) את חוות הדעת".
הדובר בחדר: "על הפריטטי?".
מנדלבליט: "כן, שאין, זה נועל אותו (נתניהו) כי הוא יכול...".
גנץ: "אביחי, אתה קטוע, אביחי".
השרה אורית פרקש-הכהן: "אתה לא במיוט, היועץ".

מנדלבליט הגיב לפרסום ההקלטה ואמר: "בהקלטה שפורסמה, מתוך ישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון (31.1), נשמע היועמ"ש אומר לבן שיחו דברים אותם מסר קודם לכן למזכיר הממשלה תוך כדי הדיון, בנוגע למצב המשפטי הנובע מחוק יסוד הממשלה, בקשר למקרה של מחלוקת בין הגושים בנוגע להחלטת ממשלה המובאת להצבעה.

"כפי שהבהרנו, השאלה אם ניתן לאשר החלטת ממשלה במצב של התנגדות אחד הגושים עלתה כבר בחודש אוגוסט 2020, בהקשר אחר, וכבר אז הועברה לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה עמדת היועמ"ש לפיה חוק יסוד הממשלה קובע כי הדבר אינו אפשרי.

"בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון האחרון (31.1.21), אליה מתייחסת כאמור ההקלטה, הנושא התעורר פעם נוספת. לפיכך, היועמ"ש העביר שוב למזכיר הממשלה את אותה עמדה מחודש אוגוסט וביקש ממנו שיביא את הדברים לידיעת ראש הממשלה על מנת שיהיה מודע למצב המשפטי. יצוין, כי גם לאחר האירוע המתואר, לא הייתה כל פנייה ליועמ"ש על מנת לערער על חוות דעתו האמורה. לנוכח חשיבות הדברים, בכוונת היועמ"ש להעלות את חוות דעתו המנומקת בנושא באופן מפורט על הכתב ולהביאה לידיעת חברי הממשלה כולם בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר