סקר מקיף

"סמוטריץ' מקבל מנדט וחצי מש"ס ומיהדות התורה"

סקר מקיף המתפרסם היום מעלה כי הליכוד פותח פער מחדש על פני המתחרים, רע"מ עוברת את אחוז החסימה - מרצ לא; סמוטריץ' עובר על חשבון החרדים ואיווט ליברמן מתחזק (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

סקר חדש המתפרסם היום (ראשון) ונערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון ממכון דיירקט פלוס מעלה כי 'הציונות הדתית' מקבלת מנדט וחצי מקולות של מצביעים חרדים.

לפי הסקר, המפלגה הגדולה ביותר היא הליכוד, המקבלת 31 מנדטים. על המקום השני מתמודדים גדעון סער ויאיר לפיד, שניהם טוענים לכתר ראש הממשלה. גם תקווה חדשה וגם יש עתיד מקבלות בסקר זה 14 מנדטים לכל מפלגה.

ימינה של נפתלי בנט, עוד מתמודד על ראשות הממשלה מקבלת רק 11 מנדטים. אחריה, ישראל ביתנו של איווט ליברמן עם גידול מפתיע ל-9 מנדטים.

ש"ס מקבלת שמונה מנדטים, ואילו יהדות התורה 7. הרשימה המשותפת עם 7, העבודה עם 7, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 4, כחול לבן של בני גנץ עם 4 ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים. לפי סקר זה, מרצ והמפלגה הכלכלית של זליכה לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הפרשנות של של פילבר, "הבלוק של סמוטריץ' ובן גביר חוצה את אחוז החסימה, בעיקר בזכות מנדט שחוזר מהליכוד (אולי תומכי פייגלין לשעבר) ומנדט וחצי שעוברים אליהם מהמפלגות החרדיות, ש"ס ואגודת ישראל".

את ההתחזקות של ליברמן הוא מסביר: "כדאי לשים לב לבוחרי ליברמן שעוזבים את גוש הימין. לישראל ביתנו יש בייס חזק מאוד של כמעט 4 מנדטים דוברי רוסית שאינם נדגמים בסקרים, והם בעלי דעות ימין מוצקות בנושאים המדיניים. בנוסף אליהם, בני הדור השני והשלישי שבעבר חצו לליכוד בגלל סוגיות ביטחון וכלכלה (בחירות 2015), חזרו לתמוך בישראל ביתנו בגלל נושאי דת ומדינה שעשויים להוות משקל משמעותי בבחירות הנוכחיות ('סוף לשלטון החרדים')"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר