בתגובה להחלטה

הקבינט המדיני ביטחוני: "בית הדין בהאג אנטישמי"

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי - הקבינט המדיני-ביטחוני התייחסה הערב בהודעה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג והאשימה אותו בפוליטיזציה, באנטישמיות ובצביעות (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) התייחסה הערב (ראשון) להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג והאשימה אותו באנטישמיות.

"הקבינט המדיני-ביטחוני דוחה מכל וכל את ההחלטה השערורייתית של בית הדין שיכולה לאפשר לחקור את ישראל על פשעי מלחמה שקריים. הקבינט קובע שלבית הדין אין שום סמכות לקבל החלטה כזאת. ישראל אינה חברה בבית הדין הבינלאומי ולרשות הפלסטינית אין סטטוס של מדינה" נמסר בהודעת הקבינט.

"ביה"ד הבינלאומי הוקם כדי למנוע זוועות כדוגמת אלה שביצעו הנאצים נגד העם היהודי. במקום זאת הוא רודף את מדינתו של העם היהודי", האשימו חברי הקבינט והוסיפו כי "בעוד שהוא מאפשר לחקור את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת המחויבת לשלטון החוק, בית הדין עוצם עין מפשעי המלחמה האיומים שמבצעות דיקטטורות חשוכות כמו איראן וסוריה חדשות לבקרים".

לטענות על צביעות בית הדין הבינלאומי הוסיפה ועדת השרים כי "הטענה שכשיהודים חיים במולדתם ובבירתם ירושלים זהו פשע מלחמה היא שערורייתית. גם הטענה שצה"ל, שאין צבא מוסרי ממנו, מבצע פשעי מלחמה כשהוא מגן עלינו מפני טרוריסטים שמשגרים טילים על ערינו – היא שערורייתית לא פחות".

"החלטת השופטים חושפת את ביה"ד כגוף פוליטי הניצב בשורה אחת עם ארגונים בינ"ל המוּנעים מתוך יסודות אנטישמיים. ועדת השרים הטילה על הגורמים הרלוונטיים לנקוט בצעדים הנדרשים לשמירה על האינטרסים של המדינה ולהגנה על אזרחיה וחייליה", נמסר בהודעת הקבינט המדיני-ביטחוני.

כזכור, בליל שבת שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג שבהולנד, החליטו לאפשר פתיחה נגד מדינת ישראל, בגין "פשעי מלחמה", שביצעה בפלסטינים.

האישור שניתן על ידי השופטים, ייתן את האפשרות לתובעת הפלילית, פאטו בנסודה, לפתוח בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל וכי החקירה יכולה להתקיים בשטח יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר