עדכונים שוטפים

נתניהו כפר באישומים שהוגשו נגדו - ועזב את בית המשפט

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים, תחת אבטחה כבדה, לצד שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס, כפר באישומים נגדו - ובאישור בית המשפט, עזב את הדיון; תיעוד (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בשבט תשפ"א | 08.02.21
נתניהו בביהמ"ש, הבוקר (צילום: ראובן קסטרו / פול)

לאחר שנדחה בגלל סגר הקורונה, הבוקר (שני) התקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים, הדיון במענה לכתב האישום שהוגש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס.

עדכונים שוטפים:

12:52: הדיון בבית המשפט הסתיים, כאשר השופטת אמרה לעורכי הדין כי הבקשות בנוגע לחומרי החקירה מונח על שולחנה. הדיון הסתיים ללא הכרעה ברורה על תחילת שלב ההוכחות, אך על פי הנראה, שלב ההוכחות יידחה ככל הנראה בחודש.

12:35: עורכי הדין של נתניהו והזוג אלוביץ', ממשיכים בקו שלהם, כי הם עדיין לא מוכנים להתחיל בשלב ההוכחות. ודרשו לקיים דיון נוסף לפני פתיחת הדיונים בהוכחות.

12:03: עורך דינו של שאול אלוביץ', החשוד בתיק 4000, והסביר לשופטת כי מדובר בתיק עם 100 אלף מסמכים, אז למה להאיץ בהם. השופטת השיבה לו בעקצנות: "כבר מזמן היינו אמורים לשמוע ראיות. כתב האישום הוגש כבר לפני שנה".

11:55: לאחר שהסתיימו הדיונים בבקשות של ראש הממשלה, השופטים עברו לדון בהבאת העדים, לדברי הפרקליטות, בשונה מהסיכום ההתחלתי, הם יבקשו להביא את העדים מתיק 1,000 תחילה ולא מתיק 2000.

יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה אמרה: "השינוי בסדר הבאת העדים, זה כי אנחנו מחכים למועדים קונקרטיים".

11:40: בשלב זה, לאחר למעלה משעתיים, הסתיימו הטיעונים של סניגורי נתניהו בנושא האישור של היועץ המשפטי לממשלה, והם עוברים לעסוק בנספח שהוגש עם כתב האישום ובו 315 אירועים שקשורים לסיקור נתניהו ומשפחתו באתר 'וואלה'. השופטת הקציבה לשם כך 15 דקות.

11:20: יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, טענה כי הניסיון של סנגורי נתניהו לטעון שחקירת בזק היא חקירה נפרדת "זה ניסיון מופרך ולא נכון".

11:15: השופטת פרידמן-פלדמן, הקתה על התובעת, ואמרה כי אינה שומעת תשובה חד משמעית. "האם מה שיש בפרוטוקולים זה כל האישורים, או שיש אישורים שלא תועדו בשום מקום?", שאלתה ראשת ההרכב.

התובעת בן ארי השיבה כי "באופן עקרוני האישורים נמצאים בפרוטוקולים".

השופטת הקשתה: "ואם זה לא נמצא, מה המשמעות?", ובן ארי טענה כי היועמ"ש מדבר על עשרות ישיבות, הוא מדבר על הסכמה לפתיחה בחקירה, והוסיפה כי "על זה שזה לא כתוב בצורה מיטבית אני מסכימה איתכם".

11:00: ע"ד ליאת בן ארי, התובעת, אמרה כי "לא שמענו פה משהו חדש, הכול כבר נאמר. כל האישורים קיימים, היועץ מאשר את הדברים, מתאר איך הדברים נוהלו, היו עשרות ישיבות והיו התייחסויות כמעט לכל פעולה". היא הוסיפה וטענה כי מהיום הראשון הם אמרו שהדברים "נרשמו בתוך פרוטוקול פנימי".

10:58: סנגוריו של נתניהו סיימו לטעון בפני השופטים. כעת עולה התביעה לטעון.

10:50: עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו בתיקי 1000 ו-2000, טען כי בג"ץ אומר שנדרשת הסכמת היועץ לחקירה ביהבטים אחרים באותה החקירה. "הסטייה הזו היא פסולה", אמר וטען כי זה מה שקרה בתיק 1000.

10:30: השופטת פרידמן-פלדמן מבקשת מעו"ד בן צור לסיים ולבקשתו הוקצבה לו רבע שעה.

10:20: לאחר שהשופטת פרידמן-פלדמן העירה לעו"ד בן צור כי "אדוני מדבר ומדבר על זה ואין שום קשר", הוא השיב כי "זה בדיוק מה שאני אומר. חוקית אין קשר, מעשית יש. הלכה חבורת החוקרים וחקרה תיק אחר. יש בעיה – אין אישור כדין, אין אישור בכלל".

10:10: עו"ד בן צור המשיך וטען כי אין מסמך שבו נכתב שמנדלבליט אישר פתיחה בחקירה נגד נתניהו. השופט בר-עם השיב כי "אדוני מתעלם מזה שיש מזכר חתום על ידי היועץ שאומר 'אני אישרתי'", ובן צור השיב כי אינו מתעלם, וכי המילה ראש הממשלה לא מופיעה במה שנשלח אליהם. "אם בית המשפט מוצא שהחקירה הפלילית נפתחה ללא אישור זה צעד של בטלות", אמר וטען כי המשטרה או הרשות לניירות ערך באו ופעלו "באופן פרטיזני" ולדבריו "זה חמור מאוד".

10:00: במהלך הדיון, התמקד עו"ד בן צור בטענה בנוגע לאישור היועמ"ש לפתוח בחקירה נגד נתניהו. השופטת פרידמן-פלדמן ציינה כי הנושא הובא באריכות בבקשה שאורכה 37 עמודים וביקשה שיתמקד ועו"ד בן צור השיב כי "זו סוגיה רצינית" וביקש לסיים את הטיעון, כאשר שב וטען כי "המינימום של המינימום - שהיועץ המשפטי יכתוב ויאשר פתיחת חקירה של ראש הממשלה".

09:45: השיירה של ראש הממשלה עזבה כעת את בית המשפט. הדיון, כאמור, נמשך.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

09:40: ראש הממשלה בנימין נתניהו קם ועזב את הדיון בביהמ"ש, תוך שהוא מודה לשופטים. הדיון - נמשך.

09:30: בזמן שהדיון ממשיך ופרקליטו של רוה"מ, עו"ד בועז בן צור, טוען על אישור החקירה של היועץ המשפטי לממשלה ועבודת המשטרה, בחוץ ממשיכים עשרות להפגין נגד נתניהו, כשהם נושאים שלטים: "לא תגנוב", ו"נכשלת".

המפגינים מחוץ לביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

09:27: שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס אישרו גם הם בקולם את התשובה שהגישו לכתב האישום.

09:25: השופטת מציינת את המעבר לדיון בבקשות ואומרת כי "מהשלב הזה מי שלא רוצה להיות נוכח לא חייב", אך למרות זאת כל הנאשמים החליטו להישאר בדיון.

צלפים על הגגות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

09:23: השופטת רבקה פרידמן-פלדמן פותחת את הדיון ומציינת כי "אנחנו בתיק פלילי 67104-01-20". לאחר מכן היא פונה לנאשמים, אם יש להם מה להוסיף על התשובה בכתבה, ששלחו. נתניהו: "אני מאשר את התשובה בכתב שהוגשה בשמי", ובכך כפר באישומים נגדו.

(צילום: ראובן קסטרו / פול)

09:20: בזה אחר זה נכנסים השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם. עם כניסתם, נתניהו נעמד וכעבור מספר שניות, התיישב.

09:15: הדיון טרם החל, כל הנאשמים ופרקליטיהם כבר נוכחים באולם בית המשפט. כעת מחכים כולם לכניסת השופטים.

אולם בית המשפט (צילום: ראובן קסטרו / פול)

09:05: בשעה זו הגיע מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס לביהמ"ש.

08:58: המשטרה והשב"כ באבטחה חסרת תקדים סביב בית המשפט המחוזי בירושלים.

האבטחה סביב ביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

08:55: רוה"מ נתניהו נכנס לאולם בית המשפט ונעמד לשוחח עם פרקליטיו עו"ד בעז בן-צור ועו"ד עמית חדד, כשגבו כל העת אל המצלמות.

(צילומסך)

08:50: התובעת במשפט נתניהו, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, הגיעה כעת לביהמ"ש.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

08:40: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב בבית המשפט לקראת הדיון בעניינו. לביהמ"ש הגיעו שתי שיירות דומות שנבלעו בחניון.

08:35: שאול אלוביץ הגיע בשעה זו אל בית המשפט.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

08:30: מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים התאספו כמה עשרות מפגינים נגד נתניהו.

החל המבוקר נפרסה אבטחה כבדה סביב ביהמ"ש ברחוב צלאח א-דין במזרח ירושלים. האזור כולו נסגר לתנועה, ועשרות שוטרים ומאבטחים מלווים את מבצע האבטחה. מחסומי לחץ, כבר הוצבו באזור במהלך הלילה.

מלבד ראש הממשלה נתניהו, התייצבו בבית המשפט גם שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות', הארבעה צפויים לכפור באישומים המיוחסים להם, וזאת במסגרת הדיון בעל פה בטענות הנאשמים. המענה לכתב האישום הוגש כבר ב-18 בינואר.

נתניהו מעריציו: "אל תבואו" (צילום:)

מספר המשתתפים באולם בית המשפט יהיה 27 בלבד, בעקבות הקורונה. לצורך כך נבנה אולם חדש, בקומה השלישית של בית המשפט, וזאת כדי לאפשר לכל אחד מהנאשמים להכניס כמה נציגים לדיון. הדיון יוקרן לאולם סמוך, עבור העיתונאים.

עיקר הקר בין הצדדים יהיה סביב השאלה מתי יחל שלב ההוכחות במשפט. בסביבתו של נתניהו סבורים כי אם הדיון יחל בעוד חודש, כמה ימים לפני הבחירות - הרי שמדובר בהתערבות פוליטית ולכן יש לדחות זאת לאחר הבחירות. מנגד, בפרקליטות סבורים כי יש להתחיל את ההליך - בהקד, לאחר שהוא כבר נדחה בעקבות הסגר.

אמש, ביקש ראש הממשלה מתומכיו שלא להגיע לדיון. "אני יודע שאתם מתכננים להגיע מחר לבית המשפט, אני יודע שאתם רוצים לחזק אותי מול התיקים התפורים והשקריים נגדי, אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם, וגם בארץ", אמר נתניהו, "לכן, למען בריאותכם, אני מבקש מכם: אל תגיעו מחר".

נתניהו הוסיף: "חוץ מזה, כולם כבר רואים שמסע הצייד נגדי מתפורר, כולם מבינים שזהו ניסיון שקוף להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ובכך להמליך ממשלת שמאל בראשות לפיד".

כזכור, הפעם הקודמת בה התייצב נתניהו בבית המשפט היתה בחודש מאי 2020, אז הוקרא כתב האישום נגדו. מאז, גיבשו פרקליטיו את קו ההגנה והגישו מספר עתירות נגד הפרקליטות, בהן דרשו בין היתר להסיר את תעודות החיסון.

האישומים נגד נתניהו

תיק 4000: נתניהו מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים; שאול ואיריס אלוביץ מואשמים בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. בנוסף, שאול אלוביץ מואשם בפעולה ברכוש אסור וגרימת פרט מטעה בדיווח מיידי כדי להטעות משקיע סביר.

נתניהו טען כי ההתנהלות מול אתר 'וואלה' הייתה עבודת דוברות לגיטימית ולא יתקיימו כלל יחסי שוחד. כך גם טענו בני הזוג אלוביץ, שכינו את האישומים נגדם "סיפורי מעשיות".

תיק 2000: נתניהו מואשם בעבירת מרמה והפרת אמונים; נוני מוזס מואשם בהצעת שוחד והבטחת שוחד.

נתניהו טען כי מדובר בהאשמה אבסורדית, ומוזס טען כי מדובר בשיחה נהוג ולגיטימי בין פוליטיקאים ואנשי תקשורת.

תיק 1000 - פרשת המתנות: נתניהו מואשם בעבירת מרמה והפרת אמונים.

להגנתו טען כי ארנון מילצ'ן הוא אחד מחבריו הקרובים ביותר וכי היתה לו חוות דעת משפטית שמותר לו לקבל מתנות מחברים.

(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: ראובן קסטרו / פול)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר