גניבת ספרי התורה

העד מאשים: הגנב נתפס בעבר, אך שוחרר

גל הפריצות שחווים תושבי מודיעין עילית לא מעניין את המשטרה? לפי עד ראייה, 'הגנבים היו בידי המשטרה, ושוחררו' • הרב פסק: מותר להתקשר גם בשבת • תיעוד נוסף (אקטואליה)

משה מנס | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: משה מנס)

הפרצה בגדר ממשיכה להבהיל ולהדאיג את תושבי מודיעין עילית: אתמול (ראשון) פורסם ב'כיכר השבת', תיעוד של גניבת ספרי תורה מישיבה בעיר, תושב העיר מספר ל'כיכר השבת', כי הגנב היה בידי השוטרים.

"במוצאי שבת בשעה שלוש בלילה העירה אותי אישתי", פותח את השיחה עם 'כיכר השבת', תושב מודיעין עילית, שביקש להישאר בעילום שם. "אשתי שמעה רעש מהוואדי. מהבית שלי רואים את כל הוואדי ומהחלון ראיתי שלושה רכבים. רכב אדום, טנדר לבן וג'יפ שחור".

"בנוסף", מספר התושב, "היה ג'יפ נוסף בצבע אדום יותר קרוב אלינו. כנראה תצפת לוודא שאין משטרה ועוד שני רכבים בתוך הוואדי".

"התקשרתי למשטרה וכשהם הגיעו שני הרכבים נמלטו אל תוך הוואדי. ירדתי לואדי עם השוטרים שם פגשנו את הרכב הראשון. ישב שם בחור יהודי. השוטר חיפש לו ברכב, לא מצא כלום, הבחור אמר לשוטר שהוא רק יושב שם לנגן בגיטרה".

"פתאום", מוסיף התושב בדרמטיות, " אני רואה ממרחק את הרכבים הנוספים נוסעים בוואדי אמרתי לשוטר 'הם בורחים לך' והוא ענה: תשאיר לנו את העבודה'".

"אחרי 40 דקות הם יצאו מהוואדי. השוטרים עצרו אותם. נהגים ישראלים. גם הם אמרו לשוטרים שהם "הגיעו לנגן בגיטרה" השוטר לקח את הפרטים שלהם, עשה חיפוש ברכב ושחרר אותם. אמרתי לשוטר שהם בטח החביאו את כל הציוד שלהם בוואדי ושזה אותם רכבים שאנחנו מזהים שהיו כאן גם באותה לילה שגנבו כאן את ספר התורה. הוא פשוט התעלם שיחרר את כולם".

לאחר שהתאכזה מהמשטרה, מספר התושב: "עליתי חזרה הביתה פתאום אני רואה מהחלון שוב את אחד הרכבים נוסע שוב בוואדי. ירדתי למטה עם הרכב שלי לוואדי, ראיתי אותו מכניס לרכב שלו 6 או 7 ערבים עם תיקים וכלי העבודה. כנראה שהם התחבאו קודם לכן בשיחים. הם נסעו כמו משוגעים".

"רדפתי אחריהם מגרין פארק עד עד לגדר ההפרדה שם הם חצו דרך אחת הפרצות בסמוך לגן הדסים. כשחזרתי ראיתי שגנבו כלי עבודה מגמ"ח הכלים שבבית כנסת חסד לאברהם. זו הפעם השנייה שגונבים מבית הכנסת הזה, שלא לדבר על כל הגנבות והפרצות כאן באזור."

לדבריו "מדובר בישראלים שעבדו בשיתוף עם שוהים בלתי חוקיים. אתה רואה את אותו אופן פעולה. זה צוות שעובד באופן שיטתי במוסדות ובבתים. יום אחרי יום. ואנחנו לא רואים כאן לא אבטחה, לא צבא ולא משטרה. וכאן היה מחדל נוראי של המשטרה ששמה עליהם יד ושחררה אותם, תושבי העיר משלמים מאות אלפי שקלים בחודש, לאיפה הולך הכסף?"

"אני לא ראיתי שזה מעניין אף אחד. גם אם נניח שהגדרות באחריות הצבא, זה אינטרס של העירייה להוציא כמה שקלים ולסגור את הגדרות."

עוד מספר התושב: "שתדע שיש ראש כולל מהשכונה שהוא גם פוסק הלכתי, שהורה ובמידה ויש גנבים בשבת, מכיוון שמדובר בבני מיעוטים ויש חשש לפיקוח נפש - מצווה להתקשר גם בשבת".

במקביל לעדות הזו במערכת 'כיכר השבת', התקבלו פניות של תושבים המתארגנים להפעיל פטרולים באופן עצמאי. אחד המארגנים אהרון ס. מספר לכתב כיכר השבת על ההחלטה להתארגן באופן עצמאי.

"אנחנו יודעים שהם מגיעים דרך הפרצות בגדר, הבנו שאנחנו לא יכולים לסמוך על הרשויות וארגנו קבוצת תושבים שאכפת להם שמסיירים לאורך הוואדי בצורה רגלית ורכובה."

לדבריו: "אתמול בבוקר עיכבנו קבוצה גדולה של פועלים שעברו אל תוך שטח ישראל. התקשרנו למשטרה וחיכינו יותר מארבעים דקות עד שהם הגיעו. גם כשהם הגיעו הם לא נתנו לתעד באומרם שזה אירוע ביטחוני, אך אחרי כמה דקות הם פשוט שלחו אותם חזרה בלי לעשות להם כלום.. לצערי רק כשחס וחלילה יקרה אסון אולי מישהו ייקח את הדברים בצורה רצינית."

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות מספר תלונות שהתקבלו במשטרה על התפרצויות לבתי כנסת, ישיבות ודירות בעיר מודיעין עילית פועלת התחנה במישור הגלוי ובמישור הסמוי לאיתור חשודים במעשים".

"במסגרת פעילות הכוחות נאספו ראיות ומבוצעות מגוון פעולות תוך שימוש באמצעים במטרה להתחקות אחר החשודים לתפיסתם והבאתם לדין. יש לציין כי מספר חשודים נעצרו לחקירה וצפויים מעצרים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר