קשר עם אויבי ישראל

ביידן ממשיך במסע למחיקת מורשת טראמפ

ממשל ביידן מתכוון לחדש קשר עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, שלוש שנים לאחר שהנשיא לשעבר טראמפ הפסיק את פעילות ארה"ב במועצה בעקבות ההטיה נגד ישראל (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
אולם המליאה של המועצה לזכויות אדם בז'נבה (צילום: שאטרסטוק)

ממשל ביידן מתכוון לחדש את הקשר עם המועצה לזכויות האדם של האו"ם, שלוש שנים לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ נסוג מהשתתפותו במועצה בעקבות מה שממשלו כינה הטיה נגד ישראל וצורך ברפורמה.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן יודיע היום (שני) שארצות הברית תחזור למועצה שבסיסה בז'נבה כמשקיף, כך אמר בכיר במחלקת המדינה האמריקאית ביום ראשון.

"בכוונתנו לעשות זאת בידיעה שהדרך היעילה ביותר לרפורמה ושיפור המועצה היא להיות מעורבים בפעילותה", אמר הגורם.

"אנחנו יודעים שלמועצה יש פוטנציאל להיות פורום חשוב עבור מי שנלחם ברודנות ובחוסר צדק ברחבי העולם. בהיותנו נוכחים בשולחן, אנו מבקשים לתקן אותה ולהבטיח שהיא יוכל לממש את הפוטנציאל הזה", אמר הגורם.

כזכור הנשיא לשעבר טראמפ, קידם אג'נדה של "אמריקה תחילה" במסגרתה פעל לסגת ממספר ארגונים והסכמים בינלאומיים, ופרש ממועצת זכויות האדם ב-2018 - באמצע כהונתו בת שלוש השנים - בשל מה שהגדיר "הטיה מתמשכת נגד ישראל והיעדר רפורמה".

העצרת הכללית של האו"ם, בת 193 חברים, אמורה לבחור חברים חדשים למועצת זכויות האדם בהמשך השנה. החברים במועצה נבחרים למשך שלוש שנים ולא יכולים לכהן יותר משתי קדנציות רצופות. המועמדים נבחרים בהצבעה חשאית בקבוצות גיאוגרפיות כדי להבטיח ייצוג הולם. במועצת זכויות האדם הנוכחית חברות מדינות המפרות זכויות אדם באופן גלוי, אך המועצה נטתה לעסוק תדיר ב"הפרות זכויות האדם" של ישראל במדיניותה מול הפלסטינאים.

הישיבה הבאה של המועצה לזכויות אדם בת 47 החברים שבסיסה בז'נבה , אמורה להתחיל בהמשך החודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר