עדות קשה מבית החולים

אברך הוכה קשות; 'בגלל שהערתי לשוטר, שהיה בלי מסכה'

ממיטתו שבבית החולים, מגולל הלל, אברך בן 45, את האלימות הקשה ששוטר הפעיל מולו - לטענתו, בגלל שחשש שתיעד אותו הולך ללא מסכה על פניו. ''נו, מה אומר', הוא צחק לי בפנים' • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האברך מדבר, ממיטתו בבית החולים (צילום: אהרל'ה יקטר)

הלל ורטהיימר, אברך בן 45 מבני ברק, מאושפז כעת (שני) בבית החולים, בעקבות אלימות רבה שהפעילו נגדו שוטר, זאת לטענתו בגלל ששאל אותו מדוע אינו עוטה מסכה על פניו.

האירוע הקשה, התרחש במרכז העיר, כפי שמתאר אותו הלל, בשיחה עם 'כיכר השבת', ממיטתו: "נסעתי עם האופניים ברחוב קוטלר פינת רחוב רבי עקיבא, בשעה 16:00, והערתי לשוטר שהיה ברחוב ללא מסכה. בהתחלה השוטר אמר לי שאני צודק, אבל כששם לב שאני מצלם אותו, אמר לי שהוא איש חוק שלא חייב מסכה, ופנה לתת לי דו"ח על...מסכה".

"השוטר אמר לי", מגולל האברך: "למה המסכה שלך לא על האף? כשבא לקנוס אותי, ביקשתי ממנו את השם שלו, הוא לא רצה לתת לי, וביקש שאני אזדהה. כשסירבתי, בגלל שלא היה לי על מה להזדהות, אמרתי לו שיש פסיקה של בג"ץ בנושא".

לדברי ורטהיימר, בשלב זה אמר לו השוטר כי הוא מעכב אותו לצורך זיהוי בתחנה, הוא וחברו לקחו את האופניים, חיטטו בהם, קשרו אותם, "ואז נכנסתי מעצמי לניידת, ללא התנגדות".

כאן החלה הדרמה, לפי האברך: "לפני שנכנסתי לניידת, הוא לקח לי את הדברים מהכיס, גם את תעודת הזהות שלי, ובכל זאת התעקש לעכב אותי ובתוך הניידת אמר לי שאביא לו את המצלמה שלי... כשסירבתי, הוא קפץ עלי ונתן לי אגרוף לראש".

"מיד אחר כך הבחין השוטר שמצלמת הגוף שלו פעילה, אז התחיל לצעוק 'למה אתה תוקף אותי'... אחרי זה הוא לקח אותי לתחנה, ירד לקומה מינוס ואמר לי שאני עצור על תקיפת שוטר".

הלל אומר בביטחון: "כמובן שלא תקפתי אותו. מה שכן היה, שכאשר יצאנו מהניידת, הוא איים עלי שאם לא אתן לו את המצלמה - שתיעדה אותו ללא מסכה - הוא יפעיל את הטייזר. לא הסכמתי, ואז השוטר הזה ושלושה נוספים הפילו אותי על הרצפה, הצמידו אליה את הראש שלי, עיקמו לי את הידיים ושמו לי אזיקים".

"בשלב זה הוא התחיל לתת לי בעיטות לראש, ואז קפץ עלי ולקח לי את המצלמה מהחליפה. כשהוא אמר לי לקום ועניתי שאני לא יכול, הם הרימו אותי, ושמעתי את הפקחים והשוטר מנסים לתאם גרסאות".

לדברי ורטהיימר, השוטר עלה איתו למעלה, הכניס אותו לתא המעצר, לא הסכים להוריד ממנו את האזיקים ולהזעיק עבורו סיוע רפואי, אלא צחק ואמר: "נו, מה אתה אומר?".

"באותו רגע התמוטטתי, איבדתי את ההכרה, ורק אז הוא הזמין מד"א. התעוררתי כבר בבית החולים, ולאחר מכן נודע לי שהוא אמר למד"א שלא קיבלתי מכות...", מסיים האברך בזעם.

המשטרה הגיבה ל'כיכר השבת' כי האזרח התבקש תחילה להזדהות כדין לאחר שנצפה כשאינו עוטה את המסיכה בהתאם להנחיות, אולם טען כי אינו זוכר את זהותו ומענו, שעה שתעודת הזהות היתה ברשותו. לאחר שהובהרה לו תכלית העכוב והאיסור לצלם בניידת בהיותו מעוכב, בחר האזרח להתננגד באופן פיזי תוך תקיפת השוטר ובהגיעם לתחנת המשטרה סירב לעכוב ולפיכך נעצר ונאזק כדין. עם הגעתו לתחנה החשוד טען כי אינו חש בטוב ולפיכך זומנה ניידת מד"א אשר פינתה אותו לקבלת טיפול כאשר שוחרר ממעצר, וכן ניתן לו זימון לסור לתחנה לחקירה בהמשך בגין העבירות האמורות. לתגובה, צירפו בדוברות המשטרה סרטון המופיע כאן.

צפו באברך, ממיטתו בבית החולים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר