היכן הכי הרבה נדבקו?

סקר 'כיכר השבת': רוב הציבור החרדי בעד פתיחת המוסדות

תעודת "מתחסן" היא תמריץ לחידוש הלימודים במוסדות החינוך - עבור מרבית בני הציבור החרדי, כך עולה מסקר 'כיכר השבת'; למרות התחלואה, כ-61% תומכים בפתיחה של מוסדות החינוך (אקטואלי)

אלי דן | כיכר השבת |
לימוד במרחב הפתוח. ארכיון (צילום: רוטרניק)

ברקע ההחלטה על המתווה ההדרגתי לפתיחת מוסדות החינוך לקראת סיום הסגר השלישי, ולאור קריאתו של מרן הגר"ח קנייבסקי לצוותי ההוראה להתחסן - על מנת לזרז את פתיחת המוסדות, סקר 'כיכר השבת' בשיתוף 'קיימא', חושף נתונים מפתיעים על התחלואה במוסדות החינוך כמו גם על עמדות הציבור - בעד פתיחת המוסדות.

ההדבקה במוסדות הלימוד

מסקר שנערך בין התאריכים 25/10/20 - 28 בקרב גולשי 'כיכר השבת' שנדבקו בנגיף עולה כי 19 אחוז מן המשיבים סבורים כי נדבקו במוסד הלימודים, במקום השני - בית הכנסת עם 12.5 אחוזי הדבקה, במקום השלישי - 11.2% הצביעו על מקום העבודה כמקור ההדבקה. 6.5% טענו כי נדבקו במפגש משפחתי או ארוחה משותפת.

היכן נדבקת לדעתך? (כיכר השבת)

בסקר אחר שערכנו בתאריכים 21-25/1/2021 ענו מרבית הגולשים - כ-53%, כי לדעתם לפתיחת מוסדות הלימוד יש השפעה לא מבוטלת על מצב התחלואה, יתר הגולשים - 47%, סבורים כי לפתיחת מוסדות הלימוד יש השפעה מועטה על מצב התחלואה, או שאין לה השפעה כלל.

לדעתך לפתיחת המוסדות יש השפעה על התחלואה? (כיכר השבת)

פתיחת מוסדות הלימוד

במענה לשאלה האם על סמך נתוני תחלואה ותמותה גבוהים מהנגיף, הם סבורים כי יש לפתוח את מוסדות הלימוד, כ-42% מהמשיבים סבורים כי יש לפתוח את המוסדות רק אם גדולי הדור יאשרו זאת, כ-19% השיבו כי יש לפתוח את המוסדות בכל מקרה וכ-39% סבורים כי אין לפתוח את המוסדות מאחר שמדובר בפיקוח נפש.

האם נכון לפתוח את המוסדות? (כיכר השבת)

תעודת התחסנות כתמריץ לפתיחת מוסדות הלימוד

בסקר נוסף שנערך בתאריכים 17/12/2020 -21 בדקנו האם הציבור רואה בתעודת מתחסן - שתאפשר חזרה למוסדות הלימוד - תמריץ להתחסנות, כ-55% השיבו כי המהלך יעודד אותם במידה רבה עד בינונית, ואילו 45% השיבו כי המהלך לא יעודד אותם או יעודד במידה מועטה.

תעודת התחסנות תעודד חזרה למוסדות האם זה תמריץ? (כיכר השבת)

לפי ממצאי מחקרי דעת הקהל של 'כיכר השבת' בשיתוף 'קיימא' שנערכו בחודשים האחרונים, עולה כי מוסדות הלימוד מהווים אחד ממוקדי ההדבקה, אך לצד זה עולה כי מרבית הציבור תומך בפתיחת המוסדות למרות התחלואה - מרביתם מתנים זאת בכך שהדבר יהיה בהוראת גדולי ישראל, ואילו כ-39% מתנגדים לכך מטעמי 'פיקוח נפש'. כמו כן רוב המגזר החרדי רואה בתעודת מתחסן תמריץ לעידוד התחסנות שיאפשר את חידוש הלימודים במוסדות החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר