סאגת מוסדות החינוך

מנהלי הת"תים דורשים: "אל תאפשרו את המשך הסגירה"

במכתב ששיגרו לחברי סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, מנהלי הת"תים מטעם "איגוד מנהלי התתי"ם, הם דורשים: "אל תתנו יד לאישור של יום אחד נוסף בו הת"תים נשארים סגורים"; המכתב (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כיתה בחיידר ברחובות. ארכיון (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

בצל כינוס קבינט הקורונה הערב (שלישי) לדיון על מתווה פתיחת מוסדות החינוך - שלפי המסתמן, לא יכלול פתיחת מוסדות החינוך ותלמודי התורה בערים החרדים, מנהלי הת"תים דורשים מנציגי 'יהדות התורה' - אל תתנו לזה לקרות.

במכתב ששיגרו לחברי סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, מנהלי הת"תים מטעם "איגוד מנהלי התתי"ם", כותבים כי "בשעות אלו דנים חברי הממשלה במתווה החזרה ללימודים לאחר הסגר. ע"פ המסתמן החלטה שתובא לאישור הממשלה היא למנוע את החזרה ללימודים בערים החרדיות לעוד זמן רב".

"כמובן שאין צורך לעלות את חשיבות לימוד תורה של תשב"ר המקיים את העולם ובפרט בפניכם השותפים עמנו בעול נשיאת קיום המוסדות", כותבים המנהלים, "אולם אין מזרזין אלא למזורזין ואנו מבקשים שלא לאפשר להחלטה כזאת לעבור בשום פנים ואופן".

המנהלים מציינים כי "ישנם הצעות אחרות שאושרו ע"י מומחים לבריאות הציבור כגון חזרת תלמידים מחלימים וסורולגיים לספסל הלימודים וכן למידה במקומות פתוחים.

"על כן אנו מבקשים מכם שלא תתנו יד לאישור של יום אחד נוסף בו הת"תים נשארים סגורים, ותינוקות של בית רבן בטלים מלימודם ובפרט שישנה דרישה נחרצת מהורי התלמידים למנוע את הביטול תורה העצום הנגרם מהתמשכות הסגר".

לסיום הם כותבים: "אנו סמוכים ובטוחים כי תפעלו לקבלת החלטה המאפשרת את החזרה ללימודים. וזכות זו תעמוד לכם ולכל בית ישראל למנוע מן המשחית לבוא אל בתינו וסייעתא דשמיא בענייני הפרט והכלל".

מוקדם יותר היום, מקורביו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ציינו כי מרן הביע כאב על כך שהחינוך של כלל ילדי ישראל - מכל הערים והמגזרים, נמצא בתחתית הדאגה של השלטונות, וכי כל נושא אחר מקבל העדפה על פני החינוך שהוא נשמת האומה.

"נאמר בגמרא כי השעמום והבטלה מביאים לידי חטא", אמר שר התורה, "ומיליוני ילדי ישראל כבר נמצאים כשנה בביתם, תוך סכנה רוחנית ונפשית". הרב הורה "למצוא פתרון מיידי על מנת להחזירם לספסל הלימודים במהירות האפשרית תוך שימת דגש על שמירת התקנות וצורכי הבריאות".

לדברי מקורבי הרב נאמר לו על ידי הממשלה כי החינוך ייסגר רק לכמה ימים אך מאז כבר עבר למעלה מחודש ופתרון אמיתי לא נראה באופק.

יצויין כי הרב הדגיש כי יש לחסן את כל המורים והמלמדים בבתי הספר בישראל ותלמודי התורה על מנת להביא במהירות המירבית לפתיחת הלימודים בכל הארץ ושלא לבוא חלילה לידי סכנה בריאותית.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מקיים בשעות האחרונות שיחות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבריאות, יולי אדלשטין, שר החינוך, יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, בניסיון להגיע להסכמות על פתיחה מצומצמת של מערכת החינוך גם בערים אדומות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים העלה דרעי מספר הצעות בניסיון להביא לפתרון, אך במשרדים השונים התנגדו. כעת, שעות לפני ישיבת הקבינט, כשרוב הארץ צבועה בכתום ובאדום, דרעי מנסה להגיע להבנות עם המשרדים השונים.

בין ההצעות שיעלו הערב לדיון בקבינט הקורונה, בתקווה שחברי הקבינט יסכימו: פתיחה חלקית של מערכת החינוך, בקבוצות קטנות באוויר הפתוח וזה לצד פתיחת מוסדות החינוך למחלימי קורונה. כאמור, טרם ברור האם ההצעות יזכו לאישור המשרדים השונים וחברי הקבינט.

מבדיקת טבלת הרמזור העדכנית של משרד הבריאות עולה כי כל הערים החרדיות נמצאות בקטגוריית 'אדום בוהק', כך ההמלצה תהיה שלא להתיר את פתיחת מערכת החינוך החרדית, גם לא במתוכנת מצומצמת.

בראש טבלת הרמזור האדום נמצאות ערים רבות כדוגמת נתיבות, צפת, קרית מלאכי, אופקים רמלה, קרית גת, בית שאן, גדרה, שדרות, בת ים, יבנה ואשדוד. באשר לעיר ירושלים, כל השכונות החרדיות בעיר צבועות בצבע האדום הבוהק, כך שגם בהן מערכת החינוך לא צפויה להיפתח, עד להחלטה אחרת.

בין השכונות האדומות ביותר בירושלים: נווה יעקב, הר נוף, רמות, רמת שלמה, גבעת שאול, גילה, קרית היובל, הגבעה הצרפתית, רוממה, פסגת זאב, חומת שמואל, קרית מנחם, בית וגן, סנהדריה, מעלות דפנה, שמואל הנביא, בית ישראל, בוכרים גאולה ומאה שערים.

הערים החרדיות הצבועות ב'אדום בוהק': בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, קרית יערים רכסים, בית שמש, ביתר עילית, עמנואל, כפר חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר