פרסום ראשון

בוטלו אישומים נגד מתפללים בבית הכנסת - בניגוד להנחיות

בית המשפט קיבל את טענות עורך הדין שטאובר להגנה מן הצדק וביטל את כתבי האישום שהוגשו נגד מתפללים בתוך בית כנסת בעיר מודיעין עילית, בניגוד להנחיות הקורונה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

בית משפט השלום בפתח תקווה ביטל סדרה של כתבי אישום שהוגשו נגד מתפללים בבית כנסת בעיר מודיעין עילית, בניגוד להנחיות הקורונה.

עורך דינם של הנאשמים, עו"ד מנחם שטאובר, טען לאכיפה בררנית לאור העובדה שהיו במקום מתפללים שלא נקנסו כלל, ולהגנה מן הצדק. המאשימה מנגד טענה כי היה זה שיקול של שוטר בשטח, שאולי שמע מהם נימוק מתקבל על הדעת.

השופט עודד מורנו פסק בהחלטה, "לאחר ששמעתי את טענות הצדדים, סבורני כי במקרה שבפניי הדין נמצא עם טענות ההגנה ויש להורות על ביטול כתבי האישום מחמת הטענה להגנה מן הצדק בלבושה כאכיפה בררנית".

"על מנת לקבל טענה של הגנה מן הצדק בדבר אכיפה בררנית, אין צורך להוכיח מניע פסול, ובמקרה שבפנינו גם אין מניע פסול אלא פגיעה בעקרון השוויון. קבלת הטענה להגנה מן הצדק, כמו שבמקרה שבפניי, יכולה להתבסס על רשלנות או על טעות בתום לב, שכן עניינה של הטענה לאכיפה סלקטיבית מקורה בשוויון וניתן לצדק תוכן משפטי לביטול כתב אישום מחמת הטענה להגנה מן הצדק, גם אם פעלה הרשות בתום לב, וכך יש להניח במקרה שבפניי".

השופט הוסיף כי "בית המשפט ער לכך שהזמן שבפנינו ואכיפת תיקי הקורונה מציבה בפני הרשויות משימה קשה ביותר, ומביאה לא פעם לעימות עם אזרחים שבשגרה לא מגיעים לעימות עם מערכת אכיפת החוק".

"גם נכון לבוא ולומר שלא בכל מקום אפשר לאכוף כנגד כולם וקיימות מגבלות למאשימה בביצוע המשימה הלא פשוטה שעומדת בפניה. יחד עם זאת, עת מדובר על טענה להגנה מן הצדק כה קונקרטית ורלבנטית בעניין ספציפי המתייחס לאותו אירוע, כשאין מחלוקת שאדם שהיה צריך לעמוד לדין יוצא פטור ולא עומד לדין, הרי שבקיום ההליך שבפניי קיים פסול ופגיעה בעקרון השוויון, אשר מוביל לכך שניהול ההליך יעמוד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית, ועל כן אני מורה על ביטול כתבי האישום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר