בחירות 2021

'הליכוד' ו'הציונות הדתית' חתמו הסכם עודפים

מפלגת 'הליכוד' חתמה על הסכם עודפים בבחירות לכנסת ה-24 עם מפלגת 'הציונות הדתית'; בהסכם בין הצדדים, נכתב כי ראש הממשלה ידאג לשלבם בכל ממשלה שיקים (חדשות)

נתניהו (צילום: David Cohen/Flash90)

מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו חתמה על הסכם עודפים בבחירות לכנסת ה-24 עם מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' שמתמודדת יחד עם 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר.

במפלגת 'הציונות הדתית' ציינו כי הם עמדו על כך שנתניהו יתחייב בהסכם להקים ממשלת ימין עם הציונות הדתית, שקווי היסוד שלה יכללו שמירה על ארץ ישראל, חיזוק זהותה היהודית של המדינה, הגברת המשילות וקידום הכלכלה והרווחה של החברה הישראלית.

עוד נקבע בהסכם כי הצדדים יקדישו את מרצם להצלחת שתי המפלגות בכנסת.

מ'הציונות הדתית' הוסיפו כי "כפי שאמרנו כל העת. בצד הטיפול במשבר הקורונה והכלכלה לא נאפשר להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהניח את ערכי הציונות הדתית והימין בצד בשנים הקרובות. יש לנו דרך ונעשה הכל להקמת ממשלת ימין בישראל".

יצוין כי אחד הסעיפים בהסכם קובע כי "ראש הממשלה ידאג לשלב את נציגי המפלגה בכל ממשלה שיקים".

בתחילת השבוע חתמה מפלגת 'כחול לבן' על הסכם עודפים עם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה. ההסכם יהיה בתוקף רק אם שתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה להסכם כי "אחרי שעשה כל שביכולתו כדי לאחד בין הקיצונים והגזענים ביותר, נתניהו לוקח צעד קדימה ודואג גם להכשיר אותם לממשלה.

"הוא נותן מקום של כבוד לממשיכי דרכו של כהנא, שיצחק שמיר נהג להחרים את נאומיו במליאה, רק בשביל חסינות ממשפט. זו עדות לשפל המוסרי של הליכוד".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיב: "נתניהו עושה הכל להכניס לכנסת את מפלגת ברוך גולדשטיין, בן גביר וסמוטריץ'. נתניהו חתם הסכם עודפים עם מפלגת ברוך גולדשטיין ובן גביר. חסינות משוחד תמורת תמיכה בטרור".

בתגובה, אמר יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, כי "הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה אחרי שהם מתחילים להפנים שאני בדרך לכנסת ובעזרת השם גם לממשלה הבאה. יש להם בהחלט הרבה סיבות טובות להיות בלחץ: הם שוב ייזרקו לאופוזיציה, ואנחנו ניישם כאן לראשונה מדיניות ימין אמיתית - במעשים ולא בדיבורים".

בן גביר הוסיף כי "הניסיון של יאיר לפיד להציג אותי כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את ביטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר. יש דרך אחת למנוע את זה ממנו: רק אם רשימת הציונות הדתית תהיה חזקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר