צביעות

ישראל תגונה: לא נתנה חיסונים לפלסטינים

על פי דיווח שהגיע למשרד החוץ, מועצת זכויות האדם תגנה את ישראל על כך שאינה מתחייבת לספק חיסונים לתושבי הרשות הפלסטינית. זאת בנוסף לגינויים ה-"קבועים" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מועצת זכויות האדם באו"ם (צילום: UN Photo/Elma Okic)

על פי דיווחים עלומים שהגיעו למשרד החוץ, במועצת זכויות האדם באו"ם, שתתכנס בעוד כשבוע וחצי, ככל הנראה יעברו מספר החלטות שלא יאהבו בישראל. בין היתר, המועצה צפויה לעדכן את רשימת העסקים שפועלים בהתנחלויות. בנוסף, קיימת האפשרות לגינוי כנגד ישראל על כך שהיא לא מתחייבת לספק חיסוני קורונה לרשות הפלסטינית, דבר שאין שום סיבה שהיא תתחייב עליו.

המועצה שמתכנסת אחת לשנה למשך חודש, צפויה להעביר מספר החלטות אנטי-ישראליות, בינהן- גינוי מפעל ההתנחלויות, הפרת זכויות אדם, הגדרת ישראל ככוח כובש ברמת הגולן, וגינוי על כך שישראל מונעת מהפלסטינים "הגדרה עצמית". על פי הדיווח, אל תוך אותם סעיפים, בהם ישראל מואשמת כמעט מדי שנה, יתווסף סעיף נוסף- גינוי ישראל על כך שלא מוכנה להתחייב לאספקת חיסונים לפלסטינים.

מנגד, טוענת ישראל, כי על פי כל ההסכמים היא לא מחויבת לספק חיסונים לרשות, למרות שהעבירה מספר חיסונים לצוותים הרפואיים ברשות.

כזכור, בשנת תשע"ח, ממשל טראמפ הודיע כי ארצות-הברית פורשת ממועצת זכויות האדם בשל "התמקדות לא שיוונית ולא מידתית בישראל". עם זאת, הממשל החדש, בראשותו של הנשיא ביידן עושה את דרכו חזרה למועצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר