'המבדיל' | ריאיון מרתק

ראש הישיבה: יש ירידת הדורות? יש לנו דור מיוחד

ראש הישיבה ומקורבו ותלמידו של הרב שלמה קרליבך, פותח את ליבו בראיון מיוחד לתוכנית 'המבדיל', מספר על הקשר המיוחד של קרליבך עם 'הגדולים' והנוער של היום • צפו (ארץ)

הרב משולם ברנדווין (צילום: אולפן כיכר)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל', הרב משולם ברנדויין לספר על היכרותו הקרובה עם רבי שלמה קרליבך, על הספרים שהוציא ועל הישיבה שהקים.

הרב ברנדויין שמע על קרליבך כבר כשהיה צעיר, אצל שכנו של הוריו - פרופסור ריצ'י, שהתקרב ליהדות על ידו, וקרליבך היה מגיע לבקר הרבה בביתו.

כשהיה בישיבה אצל ר' בערל שוורצמן, מי שאביו כינה כגדולם של גדולי הדור, הרב ברנדווין הרגיש שמשהו חסר לו, איזו תחושה, וכך בהופעה אחת של קרליבך הם נפגשים והופכים לחברים טובים.

הרב ברנדווין מספר כי אביו שהגיע משושלת חסידית מפוארת אמר פעם בחצי הומור שבניו נפלו בגלות ליטא.

בהמשך שימש כשגריר בין רבו בישיבה לבין רבי שלמה קרליבך, שהיה מיודד עם ר' בערל בצעירותו. וכך סיפר רבו: בשנה אחת רבי שלמה היה 'פורים רוב' בישיבה, ונתן דרשה ארוכה בשאלה, האם חסיד הוא ליטאי עם תוספת קדושה, או שהוא בריה חדשה. מסקנת דבריו הייתה שהוא בריה חדשה, ובכל שבת שהרב ברנדווין היה הולך לשהות אצל רבי שלמה, ר' בערל היה אומר לו, אתה רוצה תוספת קדושה - בסדר, אבל אל תחשוב שזו בריה חדשה.

בשנים האחרונות, הרב ברנדווין פתח ישיבה, בה משלבים תורה בשילוב הלב החסידי. הישיבה רואה בצורך של הילדים להרגיש ולחוות בשנים האחרונות נקודה חשובה להתפתחות הנפש.

"אומרים שיש ירידת הדורות, אבל יש לנו דור מיוחד מאוד", אומר הרב ברנדווין, "אם פעם נתנו לילד כמה דקות לנגן מוזיקה בשביל שיוכל לחזור ללמוד, אצלנו יש משמעות דווקא להתרפק גם על תפילה מיוחדת לפני קונו, ובזה יש טעם נוסף".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר