בן 99 בפטירתו

זקן חסידי סלונים: הרה"ח רבי שמואל קריבוס זצ"ל

אבל בחסידות סלונים עם היוודע פטירתו בשיבה טובה של הרה"ח רבי שמואל קריבוס זצ"ל, זקן החסידים החשובים, בן 99 בפטירתו; זכה לשהות בצלם של אדמו"רי החסידות (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
רבי שמואל קריבוס זצ"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל בחסידות סלונים עם היוודע פטירתו בשיבה טובה של הרה"ח רבי שמואל קריבוס זצ"ל, זקן החסידים החשובים, בן 99 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו הרה"ח רבי יחיאל קריבוס הי"ד, שהיה מעשירי הקהילה בעיר לודז' שבפולין, וזכה לארח בביתו את האדמו"רים מסלונים בכל פעם שהם היו מגיעים לפולין כדי לבקר את החסידים, ובצעירותו למד רבי שמואל ז"ל בישיבת 'תורת חסד' בברנוביץ, שם שקד על תלמודו, עד אשר החלה המלחמה הקשה והוא נשלח למחנות, שם שהה כחמש שנים.

במהלך השואה האיומה נפטרו אביו של המנוח רבי יחיאל זצ"ל לאחר שגווע ברעב, ואמו הי"ד שנרצחה במחנה אושוויץ, ולאחר תלאות רבות ומסירות נפש של ממש לקיום מצוות עלה המנוח לארץ ישראל.

לאחר תקופה הוא נישא לרעייתו בת רבי יהודה לייב פרידמן זצ"ל, ומאז זכה להקים את משפחתו בירושלים בביתם ברחוב סורוצקין, שם התגוררו.

מכריו מספרים כי רבי שמואל זצ"ל זכה לשהות בצילם של אדמו"רי סלונים לדורותיהם, בהם האדמו"רים בעל ה'בית אברהם', ה'ברכת אברהם' ה'נתיבות שלום' זיע"א, וכמובן האדמו"ר הנוכחי, אליהם היה מקושר בכל נפשו.

עוד הם מספרים כי רבי שמואל זצ"ל היה חסיד אמיתי, ירא שמים ומאיר פנים לסובביו שזכה אף לשהות בצילם של רבים מגדולי ישראל בהם האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא, ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, מרן החזון איש ועוד.

הלווייתו תצא מביתו ברחוב סורוצקין 6 בשעה 11:00, דרך בית המדרש סלונים ברחוב דונולו 5 בבני ברק, ובשעה 13:30 מישיבת סלונים ברחוב סלנט בירושלים, להר הזיתים, שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר