אחרי פטירת אשתו

בתו היולדת במצב קשה: הרב חנניאל יעקב ז"ל

האברך בן ה-62, חבר קהילת 'חזון איש' בזכרון יעקב ומשגיח כשרות על שחיטת אווזים, נפטר מקורונה, בה הוא ובתו - יולדת במצב קשה - חלו בתוך ה'שלושים' על אם המשפחה (דיין האמת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

במחלקת הקורונה נפטר היום (שישי) הרב חנניאל יעקב ז"ל, שנדבק בתוך ה'שלושים' על רעייתו שנפטרה מסרטן; בתם במצב קשה, אף היא מהנגיף, לאחר לידה.

האסון המזעזע, שפרטיו הראשוניים התפרסמו ב'כיכר השבת', אירע לפני זמן קצר, אחרי כשבועיים בהם אושפז האברך בן ה-62 מזכרון יעקב, בבית החולים רמב"ם שבחיפה.

כזכור, בעוד הוא חש ברע, הובהלה גם בתו רבקה אברהם בת ה-26 לבית החולים הלל יפה בחדרה, כאשר מצבה החל להידרדר. בשל היריונה, והחשש לחיי העובר, הוחלט ליילדו, והוא כעת במצב טוב.

בהמשך מצב אביה הלך והחמיר - בעוד היא עדיין מונשמת אך עם שיפור מסוים שאפשר להסיר את ההרדמה - עד אשר הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את דבר פטירתו המצערת.

הרופאה מ'הלל יפה' מעדכנת, בין היתר, על מצב היולדת (צילום: דוברות בית החולים)

הטרגדיה, כאמור, מתרחשת מעט יותר מחודש מפטירת אם המשפחה, טובה יעקב ע"ה, בתום תקופה ארוכה בה התייסרה ממחלת הסרטן.

בעלה, רבי חנניאל ז"ל, חבר בקהילת 'חזון איש' בזכרון יעקב, היה מוכר במקום במידותיו התרומיות, כמו גם ביראת השמים שלו שבגינה מונה לשמש כמשגיח כשרות ברומניה, על שחיטת אווזים.

בכל תקופת מחלתה של אשתו, לצד מסירותו אליה היתה ניכרת אמונתו התמה בבורא עולם, בעזרתה גם עבר את תקופת האבל על פטירתה, ומעט לאחר מכן כאמור נדבקו הוא ובתו הנשואה בנגיף הקטלני.

ואם בטלטלות שעוברת משפחה יקרה זו לא די, ל'כיכר השבת' נודע, כי אתמול התמוטט חמיה של היולדת, הרב נחום אברהם משכונת נווה יעקב בירושלים, כתוצאה מאירוע מוחי, ומצבו מוגדר אנוש.

הלוויתו של הרב חנניאל רפאל יעקב ז"ל תצא מביתו שבשיכון חזון איש בזכרון יעקב, לעבר בית העלמין המקומי, זאת לאחר שהחליטו אם וכיצד להודיע על אסונות אלו לבתו, היתומה הכפולה, שמונשמת לאחר לידה.

שמה, לתפילה: רבקה בת טובה. שם חמיה: הרב נחום מאיר אליהו בן ציפורה - לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל (שמות חולי קורונה נוספים לתפילה, מתעדכנים כל העת בידיעה הזו).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר