חשש להימלטות ושיבוש חקירה

'לומד בכולל לילה': הוארך מעצר החשוד בהשחתת הרכבת

מעצרו של קיצוני חרדי החשוד בהשחתת הרכבת הקלה בירושלים, הוארך - אחרי שברח מהשוטרים ונעשו ניסיונות רבים לעצור אותו • עורך דינו טען כי הוא לא ניסה לברוח, אלא לומד בלילה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השופט מרדכי בורשטין מבית משפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) את מעצרו של החרדי הקיצוני החשוד בהשחתת הרכבת הקלה.

נציג המשטרה אמר בדיון כי הוא ברח מהשוטרים כאשר הגיעו לעצור אותו ונעשו ניסיונות רבים על שהצליח להגיע אליו. גם כאשר נעצר, הותקפו כוחות המשטרה ויידו עליהם אבנים וחפצים.

הוא הוסיף כי העבירות המיוחסות לחשוד חמורות, ועצם העובדה שהוא ברח מעיד על כך שהוא קשור את עצמו לעבירות המיוחסות לו.

עורך דינו של החשוד ביקש לשחררו למעצר בית. לדבריו, מדובר על אירוע לפני שבועיים, אין לקבל משפט שאומר אין אפשרות לחלופה. מדובר בהפרות סדר.

הוא הוסיף כי החשוד לא ברח. לדבריו, "המשיב לומד בכולל לילה, לא נמצא רוב שעות היממה בבית. מבט קליל בתיק אחר שהתנהל היה מגלה שאפשר לזמן אותו בהרבה מאוד מקרים. אי אפשר ליחס לו בריחה", וכי הוא לא ידע שמחפשים אחריו.

השופט כתב בהחלטתו כי "אירע אירוע חריג בתחנת הרכבת הקלה, שם מספר אנשים גרמו נזק רב ובכך סיכנו אנשים בנתיב תחבורה, קשרו קשר לבצוע פשע, הזיקו לרכוש במזיד והשתתפו בהתפרעות". השופט הוסיף כי יש מסמך הקושר את החשוד למעשה.

השחתת הרכבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף ציין השופט כי "צו מעצר שהוצא לא בוצע אלא אמש, וזאת חרף העובדה שלכתובת המשיב הגיעו שוטרים עם צו מעצר, אך המשיב בחר שלא להתייצב בתחנת המשטרה, ואף ידע ידוע היטב, כי משטרת ישראל היתה במקום מספר פעמים ללא הצלחה".

עוד כתב השופט כי "המשיב בחר לשתוק בחקירתו, וזאת זכותו כמובן, כך שתיקתו בשלב זה, בהתייחס לחשד הכבד כנגדו, ובהתחשב גם להתנהלותו עובר למעצרו, אינם מאפשרים בשלב זה שקילת שחרור. העבירות המיוחסות מקימות חזקת מסוכנות, ובנוסף, יש בהתנהלותו כדי ללמד על חשש להמלטות ועל חשש לשיבוש פעולות חקירה, וממילא קיימות לא מעט פעולות שקיים חשש שיבוש לגביהן".

"לפיכך, ובהתחשב באופי הפעולות ובטיב העבירות הטעונות חקירה, ובהתחשב בכך שסוף השבוע קרב ובא, ועל מנת לפקח על התקדמות החקירה, יוארך מעצרו של המשיב עד ליום 15/02/2021 בשעה 14:00".

כזכור, ביום ראשון לפני כשבועיים וחצי, כחלק מהמחאה נגד בניית קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בבירה, חרדים קיצונים השחיתו את הרכבת הקלה והתחנה ברחוב שבטי ישראל בירושלים, הם שפכו בטון על המסילה וצבע על הרכבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר