29 נפטרו בשבת

כ-40% מהתחלואה הקשה - בקרב צעירים

מומחי אמ"ן מזהירים כי היקף התחלואה עדיין גבוה וכי כ-40% מהתחלואה הקשה היא בקרב צעירים. לפי משרד הבריאות, 1,008 חולים קשים ו-284 מונשמים בבתי החולים (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקפה עדיין גבוה מאוד, כך מציינים הבוקר (ראשון) מומחי אמ"ן, ומתריעים כי כ-40% מהתחלואה הקשה היא בקרב צעירים.

לדבריהם, "מספר החולים הקשים ירד ביממה האחרונה מתחת לאלף, לראשונה מזה כחודש, ומקדם ההדבקה בסימן ירידה בימים האחרונים". יחד עם זאת, המומחים מזהירים שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים ממשיכים להיות גבוהים באופן מוחלט.

"ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60, הנובעות כנראה מהשפעת מבצע החיסונים", כותבים מומחי אמ"ן, "עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות בשבוע האחרון כ-40% מהתחלואה הקשה החדשה. בשל היקף התחלואה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, שינוי תמהיל גילאי החולים לא מביא בשלב זה לירידה משמעותית בתחלואה הקשה".

המומחים שבים ומזהירים כי "בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ועל פי מחקרים חדשים בבריטניה הוא גם קטלני יותר בעד 30-70% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות".

"החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ (ובפרט חיסוני פייזר שנמצאו יעילים מול הזן הדרום אפריקאי והבריטי)", כותבים המומחים, "ואנו קוראים שוב לציבור להתחסן בהקדם. בהקשר זה, ישראל ממשיכה במקום הראשון בעולם במספר החיסונים לנפש והשלימה קרוב ל-6.3 מיליון מנות חיסון, מתוכן כ-2.5 מיליון במנה השנייה.

המומחים מתריעים כי השלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת (בני 60 ומעלה) - כמעט שאינה מתקדמת; נותרו כ-%10 מאוכלוסיה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון. יוזכר כי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 60-40, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסיה. ובנוסף, מדגישים שוב את החשיבות של הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי, הימנעות מהתקהלויות, עטיית מסכות תקניות, שמירה על בידוד וביצוע בדיקות בעת הצורך - גם עבור מחלימים ומחוסנים. לצד זאת, ובפרט על רקע פתיחת מוסדות החינוך, יש לפתוח את הסגר באופן מבוקר ולהמשיך לפעול למניעת הכנסת וריאנטים זרים.

בתוך כך, ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,869 נדבקים חדשים, כך מדווח הבוקר (ראשון) משרד הבריאות, וזאת מתוך 24,732 בדיקות שנעשו, בכך אחוז החיוביים הוא 7.8%.

61,244 חולים פעילים הבוקר בישראל, מתוכם 1,605 מאושפזים בבתי החולים ו-1,072 במלוניות קורונה. 1,008 חולים קשים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 284 מונשמים.

מספר הנפטרים בישראל, מאז פרוץ המגיפה, עומד על 5,358 בני אדם, מתוכם, 29 נפטרו במהלך השבת ו-36 נפטרו ביום שישי.

עד כה התחסנו 3,832,387 במנה הראשונה ו-2,464,280 במנה השנייה.

עד כה נדבקו בישראל 723,038 בני אדם ומתוכם בחסדי שמים 656,199 כבר החלימו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר