ונהפוך הוא?

הלכו לפוליטיקה כבדיחה - והפתיעו את כולם

על פי בדיחה סינית עתיקה, מי שמתחפש- יכול להשאר בטעות בתוך הדמות. אז יצאנו ומצאנו כמה מקרים של בדיחות ותחפושות פוליטיות שהסתבכו הרבה יותר מהמצופה (מעניין)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הקומיקאי הדני שהבטיח מלא שינה ומנוחה

לקראת מערכת הבחירות בדנמרק שהתקיימה בשנת 1994, הכריז הקומיקאי ג'ייקוב האוגארד על ריצה עצמאית לפרלמנט- כבדיחה. אלא שהיו מספיק אנשים שאהבו את הבדיחה, וג'ייקוב נבחר לפרלמנט, בכל הרצינות. במהלך ה-"קמפיין", הבטיח ג'יקוב שאם ייבחר ייתן 8 שעות לשינה, 8 שעות למנוחה ועוד 8 שעות לזמן פנוי. בנוסף, הבטיח כי אם ייבחר הוא ידאג למזג אוויר טוב יותר וכן לקיצור התורים בסופרמרקטים. מבין כל הבטחות הבחירות שלו, התקיימה הבטחת בחירות אחת- להכניס ממרחי שוקולד למנות קרב.

ג'ייקוב האוגארד ב-"מסע" הבחירות (ויקימדיה)

המשוגע מדנמרק

שנת 2010, איסלנד מתאוששת ממשבר כלכלי שפקד אותה, וג'ון גנאר, קומיקאי מוכר באיסלנד, הכריז כי הוא רץ לראשות עיר הבירה- כבדיחה. במהלך הקמפיין, הבטיח ג'ון מגבות חינם בבריכות, דובי קוטב ופארק שעשועים ענק. מפלגתו, "המפלגה הטובה ביותר", זכתה בשישה מושבים מתוך 15, וג'ון נבחר לראשות העיר. ניצחונו הכניס את כל המדינה לתדהמה, בייחוד את מפלגת העצמאות, המפלגה הוותיקה והחזקה בדנמרק. אגב, בתום הקדנציה הודיע כי שבע מפוליטיקה וכי הוא חוזר לעולם הבידור.

ג'ון גנאר- לא בפורים (facebook)

המירוץ לחסינות

מערכת הבחירות לכנסת התשיעית, שזכורה לנו בעיקר בגלל המהפך בו הליכוד בראשות בגין ניצחה לראשונה את המערך. אלא שבתוך אותה מערכת בחירות הוקמה מפלגה חדשה. 'פיתוח ושלום' בראשותו של איש העסקים פלאטו שרון. מטרתו הייתה לקבל חסינות פרלמנטרית, בגלל בקשה לצו הסגרה כנגדו מצרפת.

אחד מהנושאים העיקריים עליהם דיבר שרון בקמפיין הבחירות שלו הוא כמובן הצלת פלאטו שרון ממערכת המפשט הצרפתית ה-'אנטישמית'. סיסמת הבחירות איתה רץ הייתה- "שמואל שרון - האיש הבודד לכנסת", מכיוון שהגיש רשימה רק עם שם אחד-שלו עצמו.

למרבה ההפתעה, שרון צלח את אחוז החסימה וזכה בשני מנדטים, אך מכיוון שרק הוא היה ברשימה, בפעם היחידה בתולדות המדינה, קיבל רק מנדט אחד כי לא היה מספר 2 ברשימה.

כרזת הבחירות של פלאטו שרון (ארכיון הספרייה הלאומית)

טראמפ גרסת 1920

מועמדויות משעשעות היו הרבה בעשורים האחרונים, אבל מסתבר שכל זה לא חדש. בשנת תר"ף (1920), קומיקאי מוכר בשם וויל רוג'רס שהרבה לזלזל בפוליטיקה. לרוג'רס יוחסו מספר ציטוטים על פוליטיקה, בין היתר כי "למעשה, הפוליטיקה הוא המופע הטוב ביותר".

ההתבדחויות הרבות שלו על העולם הפוליטי הביאו לו הכרה רבה, מה שדחף אותו להגיש מועמדות. אלא שלמרבה הצער, כלל לא התקיימו בחירות, ורוג'רס כלל לא השקיע בקמפיין בחירות. לבסוף מונה כ-"ראש עיר של כבוד" בוורלי-הילס.

טראמפ גרסת שנות העשרים? (PBC)

מסתבר שתפקיד ראש עיר של כבוד לא סיפק את רוג'רס, ובשנת 1928 הוצגה מועמדותו ההומוריסיטית לנשיאות ארה"ב מטעם מפלגת "אנטי-בנקים". במהלך ה-'קמפיין', זלזל רוג'רס בבוחרים בהגזמה, כתמונת ראי סאטירית לפוליטיקאים. אחת האמרות המפורסמות שלו מהקמפיין, היה כשנשאל מה הוא חושב על שמועות כנגד פוליטיקאים. "אל דאגה, הדברים שהפוליטיקאים לוחשים לא גרועים כמו מה שהם אומרים בקול".

אומנם רוג'רס לא נבחר, אבל נו טוב, לא נגלה להם שתוך פחות ממאה שנה טראמפ יהיה נשיא...

טראמפ גרסת שנות העשרים? (PBC)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר