הנחיה מדאיגה

'היערכו לתחלואה גוברת של ילדים בקורונה'

משרד הבריאות פרסם הנחיה למנהלי בתי החולים לקראת חשש של עליה בתחלואה בקרב ילדים בשל פתיחת מערכת החינוך והעובדה שהם לא מתחסנים נגד נגיף הקורונה (בארץ)

ליצנים רפואיים במחלקת קורונה (צילום: David Cohen/Flash90)

משרד הבריאות פרסם היום (שני) הנחייה למנהלי בתי החולים להיערך לתחלואה גוברת של ילדים, וזאת ברקע העובדה כי בשלב זה עוד לא ניתן לחסנם.

לפי הדיווח באתר ynet, בפנייה נכתב כי "בחודשיים הקרובים אנו צופים מגמת עלייה בהדבקות ילדים מכל הגילאים במדינת ישראל, זאת עקב סיום הסגר, פתיחת מערכת החינוך והעובדה שילדים יהוו אוכלוסייה בלתי מחוסנת".

"בנוסף על כך, מצטברות עדויות לשיעורי הדבקה גבוהים יותר בילדים של הווריאנט הבריטי אשר שכיחותו כעת בישראל היא כשמונה אחוזים".

בהמשך צוין כי "לאתגר זה מערכת אשפוז הילדים צריכה להיערך" על ידי הכנת מיטות לאשפוז של לפחות ארבעה ילדים חולי קורונה במחלקות הילדים הרגילות.

בנוסף, הוגדרו שבעה בתי חולים ייעודיים עיקריים לטיפול בילדים חולים: הצרפתי בנצרת, רמב"ם בחיפה, דנה באיכילוב, שיבא, שניידר, הדסה וסורוקה.

אתמול התקיימה פגישה בין מנהלי בתי החולים לילדים, מנהלי הסיעוד בבתי החולים ונציגי משרד הבריאות בנושא תרחישים והיערכות לעלייה במספר הילדים החולים המאושפזים בבתי החולים. בישיבה הוצגו מספר תרחישים באשר לשיעורי העלייה, כולל אפשרות של אלפי ילדים מאומתים חדשים ביום.

פרופ' עמית אסא סגן מנהל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד ורופא ילדים אמר כי "העלייה בתחלואת ילדים היא בלתי נמנעת ואנו נערכים לכך. עם פתיחת מוסדות הלימוד והעובדה שמדובר בקבוצת אוכלוסייה שברובה איננה מחוסנת, הרי שמציאות של עלייה בתחלואה בקרב קבוצת אוכלוסייה זו היא בלתי נמנעת".

"יחד עם זאת, אם יש סיבה לאופטימיות, הרי שעד כה אופי המחלה בקרב קבוצה זו, היא קלה. בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ערוך לכל תרחיש ועל כלל האוכלוסייה הבאה במגע עם ילדים ובעיקר אוכלוסיית עובדי מערכת החינוך להגיע למקסימום מחוסנות ויפה שעה אחת קודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר