חשיפת ה'טיימס'

האיראנים הפעילו רשת טרור נגד האמירתיים

העיתון האמריקני הנחשב חשף כי נתפסה רשת מרגלים איראנים חמושה, שתיכננה לפגוע בשגרירות האמירויות בבירת אתיופיה ובמדינות נוספות ביבשת אפריקה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

היום (שני), נחשף ב'"ניו יורק טיימס" כי האיראנים הפעילו רשת מרגלים שעקבה אחר נציגות של האמירויות באדיס אבבה בירת אתיופיה. בידי האיראנים נמצא מאגר של כלי נשק וחומרי נפץ. הרשת נחשפה ו-15 הפעילים בה נעצרו על ידי שירותי המודיעין האתיופיים.

עד עתה לא חשפו האתיופים, כי מדובר באיראנים ורק מעצר של איראני נוסף המתגורר בשבדיה, בחשד לריגול ולהפעלת הרשת שנתפסה באתיופיה, הבהיר שמדובר במזימה איראנית.

לפי הדיווח ב"טיימס", גורמים בארה"ב ובישראל אומרים באופן מפורש כי מאחורי המרגלים עומדים האיראנים. הגורמים אמרו לעיתון האמריקני, כי בסתיו האחרון המודיעין האיראני הורה לפעילים שלו לאסוף גם מידע על השגרירויות באדיס אבבה של ישראל ושל ארה"ב.

בנוסף, נחשף כי כי קבוצה נוספת במימון האיראנים זממה לפגוע בשגרירות של האמירויות בבירת סודן, חרטום.

מדובר ככל הנראה בניסיון של האיראנים לנקום על חיסול מדעין הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה וחיסולו של מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני.

על פי גורמי מודיעין אמריקנים, האיראנים אף תכננו להתנקש בשגרירה האמריקנית בדרום אפריקה. גורמי ביטחון ישראלים אמרו לעיתון כי מדובר בוודאות בפעילים שגויסו על ידי האיראנים.

האיראנים, באופן לא מפתיע, הכחישו את הטענות: "את ההאשמות חסרות השחר הללו מקדמת אך ורק התקשורת הזדונית של המשטר הציוני", אמרה ל"טיימס" דוברת של השגרירות האיראנית באדיס אבבה. "לא אתיופיה ולא איחוד האמירויות אמרו דבר על התערבות איראנית בעניינים הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר