לראשונה

הבחירות בקטלוניה: רוב לתומכי ההיפרדות מספרד

לאחר ההפסד במשאל העם ובבחירות שהתקיימו לפני כארבע שנים, לראשונה המפלגות התומכות בהיפרדות מספרד והקמת מדינה עצמאית - ניצחו וצפויים להרכיב את הממשלה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: gencat)

לראשונה אי פעם, בבחירות בקטלוניה שבספרד הושג רוב מכריע למפלגות התומכות בהיפרדות מספרד והפיכתה של קטלוניה למדינה עצמאית. בבחירות שנערכו, המפלגות הבדלניות זכו ב-50.9% מהקולות, ולראשונה הצליחו לעבור את רף 50% מקולות הבוחרים.

על פי הפרשנויות בספרד, הסיבה לתוצאות הללו היא אחוז ההצבעה הנמוך, 53% לעומת 79% בבחירות הקודמות שנערכו בשנת 2017. לדעתם של אותם הפרשנים, אחוז ההצבעה הנמוך שירת יותר את המפלגות הבדלניות מפני שמצביעיהם יותר מגויסים להצבעה.

למרות הזכיה של אותן מפלגות בדלניות, עיקר ההתעסקות במערכת הבחירות כמעט ולא נגעה בסוגיית העצמאות מספרד, שכזכור הביאה להפגנות אלימות בשנת 2017, בה גם נערך משאל עם על עצמאות האוטונומיה.

ההצבעה בימי קורונה בוצעה עם מסיכות וציוד הגנה, הכניסות והיציאות הופרדו. חולים מאומתים הורשו לבוא להצביע רק בשעת ההצבעה האחרונה, אז חברי וועדת הקלפי לבשו חליפות מגן מלאות.

ERC, "השמאל הבדלני של קטלוניה", שהפכה למפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, הודיעה כי תוביל משאל עם נוסף לעצמאות. "אנחנו נוביל את הממשלה, נבקש תמיכה ממפלגות נוספות ונלך למשאל עם חדש". אמרו במפלגה. "חצינו את רף 50% מהקולות לראשונה. אנחנו מחזיקים בכח עצום ביד להגיע למשאל עם ורפובליקה קטאלנית עצמאית".

אחד מאתרי ההצבעה (gencat)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר