באולפן 'כיכר השבת'

נפתלי בנט מדבר על הכל בריאיון מיוחד. צפו

ההתמודדות על תפקיד רה"מ; אי הפסילה של נתניהו; החיבור של בן גביר וסמוטריץ'; הביקורת על החרדים והתמודדות עם הקורונה • יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |

יו"ר 'ימינה', ח"כ נפתלי בנט, שר הביטחון לשעבר המתמודד על תפקיד ראש הממשלה, הוביל את 'ימינה' למספרים של 20 מנדטים בסקרים לפני כחודשיים, אך מאז הוא הסיעה צללה לעשרה מנדטים בסקרים.

בריאיון נרחב, באולפן 'כיכר השבת', מדבר בנט על הירידה בסקרים וההתמודדות על ראשות הממשלה, החיבור בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ', העימות עם גדעון סער ויאיר לפיד, הסירוב להחרים את בנימין נתניהו, הביקורת על המגזר החרדי והטיפול במגפת הקורונה. צפו בריאיון המלא.

בנט מתח ביקורת על גדעון סער ויאיר לפיד וטען כי הם אינם מתאימים לתפקיד ראש הממשלה: "לפיד וסער שני פוליטיקאים ערמוממים אבל אין להם את היכולות, אף אחד מהם לא הקים עסק, אף אחד מהם לא יודע מה זה להוציא חשבונית, לא הוביל כוחות בשדה הקרב, לא היה שר ביטחון, אין להם את היכולת להוציא את ישראל מהמשבר".

באשר לביקורת על המגזר החרדי אמר בנט: "אני חושב שכמו שאני ביטלתי כשהייתי בתפקיד שר החינוך דברים שגרמו לאפליה נגד חרדים, דווקא החרדים צריכים להיות הראשונים לצאת נגד אפליה של ילדים חילונים. האם נשמע לך סביר שבתי ספר של חרדים פתוחים בזמן שבתי ספר של החילונים סגורים?".

האם ברור לך שרוב בתי הספר של החרדים היו סגרים? שמרן הגר"ח קנייבסקי הורה לסגור, שמרן חכם שלום כהן הורה לסגור, כל זה בזמן שאתה צייצת את הציוץ הזה?

"לא. עובדתית זה לא נכון, אבל הקו שלי היה עקבי בנושא הזה לאורך כל התקופה משום שאני באמת אוהב את כולם, כולל את הציבור החרדי".

נפתלי, בסגר השלישי בתי הספר של החרדים ברובם היו סגורים. איפה החרדים הפכו לבעלי בית? אני כחרדי נפגעתי מאד מהדברים שלך.

"אני מדבר על הפוליטיקאים בכנסת, ואני יכול להראות לך שאני אמנם לא מקבל את הגישה של יאיר לפיד שבאה מתוך שנאה, אבל מצד שני גם לא את הגישה של נתניהו שבאה מתוך כניעה. זה לא טוב קודם כל לחרדים.

"אני מעדיף להסתכל קדימה. הציבור החרדי הוא כל כך גדול וכל כך חזק שהוא חייב להבין שהאחריות על כלל מדינת ישראל היא גם על כתפיו, החרדים איבדו את הזכות להיות מיעוט, ואני חושב שמעבר מקבוצת לחץ לשותפות, זאת הדרך הנכונה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר