בתמיכת ש"ס

ועדת הבחירות פסלה את מועמדות אבתיסאם מראענה; העליון יכריע

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה של אבתיסאם מראענה, ברשימת 'העבודה', בבחירות לכנסת. עו"ד אברהם יוסטמן מסביר: מדוע 'יהדות התורה' נמנעה בהצבעה? (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אבתיסאם מראענה (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת הבחירות המרכזית, המורכבת מנציגי כלל המפלגות, אישרה הבוקר (רביעי) ברוב דחוק את העתירה הדורשת למנוע את התמודדותה של אבתיסאם מראענה, השביעית ברשימת 'העבודה'.

בהצבעה תמכו חברי 'הליכוד', 'ש"ס' ו'עוצמה יהודית', בעוד שנציגי 'יהדות התורה' נמנעו. בסך הכל, 16 הצביעו בעד הפסילה ו-15 הצביעו נגד.

כעת, כבכל פסילה, ההחלטה עוברת לידי בית המשפט העליון, בו בהתבסס על מקרי עבר (מימין ומשמאל) קשה לראות איך תיפסל מועמדתה של מראענה.

הסיבות להגשת התביעה היו התבטאויות קשות של מראענה, אשת קולנוע ערבייה. מראענה עוררה זעם ציבורי בעקבות מספר רשומות שפרסמה בפייסבוק בעבר, באחת מהן הכריזה כי המשיכה בנסיעתה כרגיל בזמן הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וכתבה כי "הן שתי דקות מופלאות, כי הכביש היה ריק".

עו"ד אברהם יוסטמן מ'יהדות התורה' שנמנע בהצבעה על פסילתה יחד עם חברו הרב אברהם ובר, הסביר כי הסיבה להימנעותם היא ההבדל לכאורה בין עוצמת וחומרת הדברים כפי שיוחסו לגב' מראענה שלא באו לידי ביטוי במעשים, אלא נותרו בגדר הצהרות וראיונות - חמורים ככל שיהיו, לבין מקרה זועבי ויזבק שם נקטו המועמדות מעשים בפועל שהפכו למסה קריטית בשיקול הפסילה.

עו"ד יוסטמן הוסיף והדגיש את שאט הנפש שהוא חש מהשימוש של כל אדם באשר הוא במונח: היטלר, ואמר כי את הביקורת הזו הוא מכוון גם לאנשים חרדים שעושים שימוש נפשע במילה הזו.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד במכתב ששלח אמש לפסילתה, וכתב: "חומר הראיות המצומצם שהוצג במסגרת שתי בקשות הפסילה (אחת מהן הייתה של מעוזיה סגל, נכה צה"ל חבר 'העבודה', אך היא נמשכה) רוב ככולו אינו מבסס אף לא אחת משלוש עילות הפסילה". העילות עסקו בקיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר