חילופי שבויים

דיווח בסוריה: שני אסירים - בתמורה לחרדית

על פי דיווחי כלי התקשורת בסוריה, בחורה חרדית ממודיעין עילית, כלואה בסוריה ותמורת שחרורה, מדינת ישראל מוכנה לבצע חילופי שבויים עם אסירים סוריים הכלואים בישראל (ארץ)

שני האסירים שככל הנראה ישוחררו (צילום: אתר רשמי טוויטר)

מאז ישיבת הממשלה הדחופה שכונסה אתמול (שלישי) מתנהל כל העת משא ומתן עם סוריה בתיווך רוסיה, לגבי בחורה חרדית שחצתה את הגבול ועומדת במוקד עסקת חליפין. על פי הדיווחים, מדובר בבחורה חרדית ממודיעין עילית.

עד כה מה שידוע על פי הדיווחים המגיעים מכלי התקשורת בסוריה, יש כעת עסקה הממתינה לאישור - בין הישראליים לסורים, ראש המל"ל מאיר בן שבת טס בשעות האחרונות לרוסיה, כדי לדון בהצעה.

על פי ההצעה, הסורים יחזירו את הישראלית תמורת האסיר דיאב קהמוז - שליח החיזבאללה לבצע פיגועים שנידון ל-14 שנות מאסר, ושל ניהאל אל-מקת, ממג'דל שאמס.

בראיון שנערך לפני שעה קלה בגלי צה"ל אמר ראש הממשלה: "אנו בעיצומם של מגעים רגישים ופועלים להצלת חיים. פועלים באופן דיסקרטי ואחראי לטפל בעניין, אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם הנשיא פוטין כדי לפתור את הבעיה".

קמהוז שאמור להשתחרר, תכנן להניח מטענים בצומת גולני בשעה שיש שם חיילים רבים ובכך לבצע פיגוע ראוותני, בית המשפט קבע לו עונש מאסר של 14 שנים.

האסירה השנייה האמורה להשתחרר היא ניהאל אל-מקת, שנגזר עליה שלוש שנות מאסר והיא אחותו של סודקי אל-מקת - זקן האסירים הסורי.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ברקע: כינוס ישיבת ממשלה חריגה אתמול, תוך איפול ביטחוני וצנזורה על הפרטים שנידונו בה. השרים זומנו לישיבת הממשלה בבהילות, בלי לקבל פרטים מראש.

לאחר הישיבה הותר לדווח כי ישראל פנתה לרוסיה כדי שתסייע בהשפעתה בסוריה בסוגיה הומניטארית. נתניהו, אשכנזי וגנץ שוחחו בנושא ההומניטארי עם מקביליהם ברוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר